Monday, May 08, 2006

Pommes.

Måndag! Måndag för helvete! IGEN!
Man kommer aldrig undan dessa måndagar hur man än försöker.
Skit sak samma, vi skall alla dessa måndagar genomlida så det är bara att bita ihop. Haha!

Helgen var ett rent mående faktiskt.
Åkte och hämtade Vero och Elenor från Arlanda i fredags. Som tur var hade jag med mig Ronny som sällskap. Nice eftersom det är lagom drygt att sitta och åka själv.
Måste erkänna att jag var lite nervös när vi satt och väntade på att dom skulle dyka upp.

Skulle hon känna igen mig?
Skulle jag känna igen henne?
Hahaha… Som tur var så kände vi igen varandra.

Kvällen blev lugn. Vero var trött som en gammal ”pommes” så det blev en tidig kväll.

Lördagen var desto mer livad. Dagen började redan vid 8-tiden.

Frulle, sanering och sedan ner på stan för att shoppa. Både jag och Vero sponsrade Ego men i gengäld så fick vi med oss nya jeans. Kanoners. Avslutade shoppingen med en macka och en öl utmed ån. Sjukt trevligt.
På kvällen gick vi över till Cheeta och Ida. Dom hade inflyttningsfest. Nu blev det inte så mycket innesittande tack vare att det var så varmt ut. Alla satt på gården och det var ett mående av guds nåde. Ett par timmar senare så gick vi till Raw Power för att se Firefox AK.
Det var en helt okej konsert men tyvärr så var det lite folk som vanligt.

Igår så var det ”hälsa-på-föräldrarna-dag” med allt vad det innebär.
Riktigt trevligt att kunna sitta ute och fika, äta och bara må!
Kändes som det var det enda vi gjorde på hela dagen. Ett konstant intag av föda var det i alla fall. Helt okej med tanke på att man var lite småtrött och bakis.

Dagens bild:















Ja just det ja. Fick punktering på min cykel i helgen.
Gamla innerslangen hade gått sönder vid ventilen så det är bara att köpa nytt.
Nu ligger ett nytt däck och innerslang och väntar på montering.
Ska ta tag i det efter jobbet tänkte jag.
Vill få skiten att fungera, utan att behöva vara rädd för att nåt skall gå sönder varje gång jag tar ut den. :)


Dagens låt:
The Smiths - William, it was really nothing
/Tim

2 comments:

Anonymous said...

Hej Tim! Jag bekände just för Jimmy att jag tjuvläser hans blogg, passar därför på att göra detsamma här. Tack för hjälpen med bubblan! Det var ett tag sedan, men jag tror inte att jag har sagt det förut. Hej!

Ankaret said...

Bikten svarar: -Du är fölåten broder.
Att läsa någon blogg äro en mänsklig rättighet.

Även bikten tjuvläser bloggar (bl.a. din). Amen.