Thursday, May 11, 2006

Shandygaff

Schizofrent väder vi har idag!
Ena stunden sol, andra regn…
Verkar som oturskorparna har rätt ang. helgens väder.
Jag som trodde att man skulle få sitta i en park i gassande sol med grillen tänd och en bira i handen. Det är ju i och för sig inte helg än men, men…

Livet lever på i sin lugna takt. Ömsom vin, ömsom vatten.

Ikväll får det bli vin! ;)

På tal om alkoholhaltiga drycker så har jag haft en renässans gällande shandy (eller shandygaff om man skall vara helt korrekt)!
Har blivit torsk på öl och ginger ale, alternativt fruktsoda, som jag blandar 50/50.
Detta blir en sjukt läskande dryck som gör sig fint i solen.

Dagens bild:



















Dagens låt:
Dirty on Purpose - Girls & Sunshine

Skepp o Hoj landkrabbor!
/T

2 comments:

Anonymous said...

En annan skön alkoholaktig dryck är öl,vodka oh tabasco. två grejer jag älskar och en som jag bara klarar i denna blandning(öl).

Anonymous said...

Fy fabian Josie! Det låter inte angenämt måste jag säga, men eftersom jag inte testat skall jag heller inte avfärda tanken den helt.

/Tim