Tuesday, May 02, 2006

Månad # 5

Så har valborg passerat och vi gått in i en ny månad.
Även fast det var långhelg så gick tiden sjukt fort. I och för sig så brukar tiden gå fort när man är ledig… Brukar åka till Uppsala och fira valborg. En årlig resa som brukar vara ett äventyr.

I år så var jag inte så sugen på att sluta mig till skaran av studenter som dricker och lever om från arla morgonstund. Tror faktiskt inte att det var så roligt där i år med tanke på det dåliga vädret.
Var hemma i Tuna hela helgen. Det var riktigt trevligt att träffa Jimmy och Josie igen.

Synd att dom bor så föbenat långt borta, så man inte kan hälsa på dom oftare.

I söndags så gick jag över till Jimmys mors lya för att umgås lite med Jimpan och Josie.
Det var lugnt och trevligt. Satt mestadels och ”sippade” på en öl och pratade strunt.
Var hemma i skaplig tid vilket resulterade i att jag vaknade redan strax efter 7 på måndagsmorgonen. Dumt med tanke på att man var ledig.


Åt en riktigt trevlig frukost sedan åkte jag ut till garaget för att se över stackars Sierran.
Följande saker gjordes i garaget:
- Byte av bromsrör, bromsslangar (teflon/stålomspunnet) och bakre skivor.
- Lackering av bensintank (”hammarlackad” svart).
- Kapning och svetsning av skärmkant bak.
- Skruva ihop resterande motordelar.
- Olje- och filterbyte
Nu återstår bara att få tillbaka tanken och bränsleslangarna, sedan ska skiten startas upp!

Passade även på att beställa boken Spelet” en inträngande analys av raggningsexperternas hemliga sällskap” i söndags. Ser fram emot att få läsa den!

Dagens bild (nya fina delar):


















Dagens låt:
Radio Dept - The Worst Taste In Music

/T


6 comments:

Ankaret said...

Impulsköpte den efter jag sett länken hos dig ;) Har varit sugen på den ett tag nu och äntligen har jag fått tummer ur...

Jimmy said...

tack för en go helg kompai! nu ser jag fram emot en malmövisit;)

Ankaret said...

Tackar själv brallan!
Ja, det var trevligt som attans.
Som jag sa innan så planeras det en resa till det gröna helvetet. Bara att haka på sörru!

Anonymous said...

yada yada yada, när får malmö se dig eg, kompis?

Anonymous said...

7

Ankaret said...

Japp, det är bra saker det!
Själv så lyssnar jag på Tim Neu! Bra & svenskt!