Thursday, May 04, 2006

Insomnia.

Snart är det fredags igen. Bara en lång dag kvar sen är det fredag igen!
Underbart, speciellt med tanke på att min respektive kommer hem från Australien!

Denna vecka har varit en katastrof gällande min sömn.
Har sovit i snitt 4½ timmar per natt och det gott folk känns i kroppen.
Den metalliska smaken av blod i munnen är överhängande konstant och huvudet verkar inte kunna hålla sig à jour med verkligheten.

Jobbigt läge med andra ord, speciellt om man skall försöka prestera nåt på jobbet.

Anledningen till min sömnbrist är inte riktigt känd.
Jag har perioder då jag inte kan sova helt enkelt. Ibland kan det utlösas av stress eller oro, men just nu så vet jag inte vad det beror på. Känner mig varken stressad eller orolig. Förvirrande!
Jag får se till att köra slut på mig själv helt enkelt. Ett hårt träningspass på kvällen och sedan lägga mig i sängen och invänta sömntåget. Japp, så får det bli!

På tal om träning så var jag ute på en cykeltur igår.

Cykeln kändes inte helt bra, mest med tanke på mitt hemmagjorda styre.
Styret är lite för smalt för min smak men det får duga tills jag fått tag på ett trevligare dito.
Blev inte riktigt kompis med växlarna heller. Eftersom jag tänkte bygga en ”singelspeed” av den så gör det inte så mycket. Får prova ut vilken utväxling jag skall ha på den innan jag börjar plocka bort växlar, reglage m.m.

Dagens bild (Die Grüne Hölle):


















Dagens låt:
Magenta Skycode – Go Outside Again

/Tim b

No comments: