Tuesday, May 22, 2007

Det moderna samhället.


Tisdag och mjukstart.

Tog bilen till jobbet, startade upp datorn, drack en mugg med kaffe och kollade mina mail.
Efter detta drog jag till länsman för att bli fotograferad, skriva en autograf och bli rånad på 400:-
Shit va smidigt det är att fixa nya pass nuförtiden! Det hela tog mindre än fem minuter. Imponerande!


Annat var det 1997 när jag hämtade ut mitt förra pass!
Då fick man rulla sig i koskit, tala i tungor, göra armhävningar, sjunga kungssången m.m. för att bevisa sin värdighet att inneha ett Svenskt Pass! Jorra, jorra... allt var inte bättre förr ungdomar!

Nu är det bara att sätta sig ner och vänta i en vecka, sedan skall mitt nya pass finnas på polisstationen för utlämning till undertecknad.

Jo, jag tackar jag! Imponerande som sagt!

Dagens låt:

The Bees – Left Foot Stepdown

/TJ Ankarsson

3 comments:

Josefina said...

Haha! Älskar ordet "länsman"!

Ankaret said...

enjoy it!

Anonymous said...

Samma här. Mådde av mig brallorna när jag såg det gamla uttrycket!