Monday, May 07, 2007

Jadda-jadda ...

Jäklars vad helgen gick fort!
Märkligt med tanke på att man inte gjorde överdrivet mycket.


I fredags så var vi och kollade på The Mary Onettes på Raw. Konserten var över förväntan, synd bara att det inte var så mycket folk och att jag blev akut trött och fick knalla hemåt innan alla andra skulle iväg.

Lördagen var allt annat än en pigg historia. Kände mig sjukt bakfull och orkade inte lyfta ett finger. Framåt förmiddagen så fick jag dock lite ny energi så vi bestämde oss för att dra och köpa lite list, för att bygga om näthistorian på terrassen, ett par till hyllplan till vardagsrummet, lite vitt vin och några trevliga ostar till kvällens slappa leverne.
Lördagskvällen blev allt annat än livad. Vi satt och ”sippade” på varsitt glas vin och spisade lite oliver och gnagde på lite ost på terrassen. Släckte för natten strax efter 24:00.

Söndagen var inte helt fel. Att vakna upp pigg som en mört runt 08:00, knalla upp och hämta DN, koka kaffe och ta sig en knäckemacka för att sedan slå sig till ro vid köksbordet är inte direkt fyskam! Livskvalitets i sin enklaste form helt enkelt.
När jag väl var klar med DN så åkte jag till Västerås för att leta efter en M16 bult till mitt omgängade oljetråg samt lite nytt packningsmaterial. Packningsmaterialet hittade jag på två röda men bulten var det värre med!
Oavsett vart jag åkte så var det största dom hade på lager M12! Jag fick se mig besegrad så jag bestämde mig för att göra rent ett lite skabbigare oljetråg. När den var riktad och lackad så gjorde jag en ny packning till den och smällde skiten på plats. I med ny olja och sedan varmkörning för att kolla så att allt höll tätt, vilket det gjorde. Han även med att spackla och slipa lite. När det gick som bäst hittade jag en härligt liten buckla i sidan på bilen som jag helt och hållet hade missat tidigare. Det var bara att ta fram hammare och mothåll och försöka sig på att rikta det så gott det gick. Innan jag åkte hemåt så tog jag ut bilen för att köra den ren från allt slipdamm. Fick upp den i lagom hastighet för att dammet skulle ge sig, så jag var nöjd. :-)

Söndagskvällen gick i pysslandets tecken då jag byggde en ny ram till hönsnätet på terrassen. Nu skall förhoppningsvis kattskrället hålla sig på våran sida så inte grannen behöver få otrevliga överraskningar.

Dagens låt:
Grace – Slowly

/Ankaret

2 comments:

Anonymous said...

"När jag väl var klar med DN så åkte jag till Västerås för att leta efter en M16 bult till mitt omgängade oljetråg samt lite nytt packningsmaterial." -Det är bara på Tims blogg man hittar en sån mening. Fantastiskt. Men får man tag i sånt shit på helger? Jag har gaddat och du har inte ens lämnat en kommentar, kompis! Do it!

Ankaret said...

Jag fick snällt vänta tills idag då jag kom till jobbet. Här tar vi M16 bultar ska gudarna veta!