Tuesday, May 08, 2007

Stegyra!

Vi på jobbet är med i Korpens stegtävling och vi tävlar mot andra företag inom BIG-gruppen (+ alla andra som är med, men i förstahand BIG-företag).
Vi ska gå minst 7000 steg om dagen så nu går alla med en stegräknare och jämför vem på företaget som är bäst på att gå. Till en början var i princip alla skeptiska till denna tävling, men nu efter några dagars ”tävlande” så har majoriteten blivit mer vänligt inställda till detta spektakel. Även jag har blivit biten av detta så jag försöker få så många steg jag bara kan för att bräcka mina kollegor. Det går väl skapligt bra, i alla fall om man jämför stegen på jobbet.
Går man in på nätet och kollar hur det går för dom andra tävlande så blir man ju rädd!
Den som leder nu har gått 270356 steg på sex dagar! Jag har bara kommit upp i 65242 steg på samma tid! Jeebuz!
Antar att det kan ha med mitt stillasittande jobb att göra, eller så är jag bara sjukt lat. Hahaha! Well, well …jag gör mitt bästa i alla fall och det är väl det som räknas, eller hur?

Innan gårdagens långpromenad så fattade jag borren och intog direktiv från Vero. Nu skulle lampjäveln upp!
Två hål och några svordomar senare så var lampan på plats. Måste säga att jag blev riktigt nöjd.

Dagens låt:

Harry Brandelius - Nordsjön

1 comment:

Jimmy said...

kul med traskartävling! blev riktigt fint med lampan oxå=)