Monday, May 14, 2007

Muuuuuuuuuuuuu ...

Så var det än en gång dags att summera vad undertecknad sysslat med i helgen.
Ja, jag vet att det är tråkigt men vad skall jag annars skriva om?

Fredag:
Väl hemkommen så var det bara att försöka få upp teven så fort som möjligt på väggen och efter det sanera sig själv. När jag efter ett bra tag kände mig ren så spisade jag och Vero lite ”nibblets” och drack lite vitt. Senare på kvällen gick jag över till Tobbe och Stina för att gratulera Stina på födelsedagen. Jag fick smörgåstårta och vin som smakade fin-fint (trots att ett lager var besudlat med fiskrom som jag med kirurgisk precision avlägsnade) .
Runt 23-snåret så knallade ett litet gång ner till Raw för att kolla på Shout Out Louds.

Spelningen var, enligt mig, bra och folket som hade tagit sig ner riktigt glada. Kul att se att det var bra med folk också, trots att det var fredag!

Lördag:
Vaknade rätt tidigt. Det är alltid trevligt att vakna upp en lördagsmorgon och känna sig pigg och inte bakfull. Snabbt kunde jag konstatera att Vero inte skulle komma upp ur sängen innan lunch, så jag åkte till Viken för att ta mig en titt på Saabens bromsar.
Innan skruvandet startade så var jag och far iväg en sväng till Biltema för att införskaffa bromsbelägg. Shit va nice det är att meka Saab. Bromsbeläggen var bytta på ca. 30 minuter och då han jag med att måla bromsoken också. När detta var klart så var det bara att sätta igång med nästa operation. Nu jävlar skulle Saaben äntligen få sig en bättre laddluftkylare.
Han med att plocka bort den främre stötfångaren samt kapa bort bogserögglorna på båda sidorna innan det var dags för gillspetten. Efter grillfesten så tog jag bort APC-boxen och satte lödkolven i den. Vipps så var ett motstånd bytt och en annan borttagen och byglad.
Innan jag åkte tillbaka till stan så tejpade jag fast den främre nummerskylten i framrutan (har ingen stötfångare monterad så detta var det enklaste att göra).

Väl hemma igen så han jag precis sanera mig själv innan folket som skulle heja fram Sverige i melodifestivalen började dyka upp. Måste säga att jag inte blev förtjust i något bidrag. Pest eller kolera liksom … Det som jag tyckte var anmärkningsvärt var att Ukrainas ”teletubbies” kom så högt upp! När ”möget” var avklarat så gick besökarna helt sonika hem! Jag som hade hoppats på lite party, men icke! Det kanske var lika bra det med tanke på att vi skulle upp tidigt på söndagen.


Söndag:
Blev uppväckt ur min ”skönhetssömn” väldigt abrupt!
Veros föräldrar ringde och undrade om vi inte skulle ”komma ner snart”! WTF!
Vero hade glömt att ställa kockan så det var bara att stressa ner till bilen illa kvickt utan att passera Gå! Som tuv var hade Veros föräldrar med sig fick och ostmackor så frukosten intogs i baksätet på deras Volvo. Ca. 30 minuter senare var vi framme vid Julita Gård. Anledningen til lat vi åkte hit var att dom varje år har ett litet ”happening” när dom släpper ut sina mjölkkor på grönbete. Det var sjukt roligt att se gigantiska kor komma utspringande, hoppandes av glädje på sina ostadiga ben. Måste vara sjukt skönt för som att slippa stå inne, med tanke på att det är trångt och skitigt. Blev lite illa tillmods när jag såg hur små utrymmen dom hade, även fast jag tror att korna på Julita Gård har större utrymmen en vad ”normala” gårdar har (?). Efter kossorna släppts ut så passade vi på att ta en rundtur runt herrgården innan vi åkte vidare till Katrineholm för att äta. Det skulle visa sig vara svårt att hitta en restaurang som hade söndagsöppet i den lilla staden. Efter ett bra tag så hittade vi i alla fall en kinesisk restaurang som ville servera oss lite käk. Maten smakade ordinär kina-mat och mättade fint.
Resten av söndagen tillbringade jag på soffan. Tittade lite på hockeyfinalen men stängde snabbt av skiten efter som ”kanadickerna” förnedrade Finland big time!
Tur att vi hade ”Sex lektioner i kärlek”, som varken jag eller Veros hade sett, hemma så man kunde titta på den istället.

Dagens låt:
Blonde Redhead – Dr. Strangeluv

/T

1 comment:

sugplopp said...

Vi var på fyraårskalas i ett vattkoppssmittat hem i hopp om att Malte ska fånga viruset innan han blir för stor - hade nog hellre gått och fotat kossor i krumsprång, men...