Friday, May 04, 2007

Zap!

Hoppsan Kerstin, fredag igen!

Denna vecka har varit sjukt bra!
Till att börja med så skulle jag vilja tacka Maria och Peter för ett riktigt trevligt valborgsfirande!
Alltid lika roligt att vara på landet och njuta av den idylliska omgivningen tillsammans med trevliga människor. Tack!

I tisdags så var vi och såg Block Party på Cirkus. Själva konserten var väl lite sådär tycker jag. Dom började väldigt lamt och så mest uttråkade ut, men sakta men säkert så vaknade dom till liv. Efter konserten så tog vi oss till Röde Båten, som skulle bli våran inackordering för natten. Med tanke på priset så var det helt okej standard, för att inte tala om hur trevligt det var med att höra vågorna klucka mot skrovet. Jag trivdes som en gammal sjöman kan man säga.

Onsdagen påbörjades rätt tidigt med en frukostbuffé. Strax därefter så knallade vi ner på söder för att leta efter lite prylar som vi var ute efter. Jakten gick lite sådär måste jag säga. Vi jagade efter en lapa till köket men gick bet i alla affärer tills vi kom till Kartells egna affär på Östermalm. Där hade dom äntligen ett exemplar som, hör och häpna, var till salu!
Snabbt som attan tog vi den orangea lampan och sprang ut ur affären.
Jag random köpte en klädhängare i form av en apa på Designtorget och det var typ det enda jag fick tag på. Var egentligen på jakt efter en jacka och en ny väska men det sket sig.
Bättre lycka nästa gång.

Igår så var jag grillkung på jobbet, men det vet ju redan alla som halkar in på min blogg … så det tänker jag inte orda om så mycket. Kan dock nämna att jag var och skruvade lite på ”goffen” igår. Monterade mitt nya, fina expansionskärl, drog ut bilen på en tre mil lång tur, målade om en ventilkåpa, tömde motorn på olja. En fin kväll full med adrenalin …

Ikväll, fredag, så blir det till att gå ut på lokal, närmare bestämt Raw!
Anledningen till detta är The Mary Onettes! Kom dit vettja!

Dagen låt:
Silversun Pickups – Future Foe Scientists

/Krabban



2 comments:

Ronnie said...

Röda Båten är fin. Har också sovit där!

Anonymous said...

"Jag vill höra vågorna klucka mot skrevet" vore bättre tycker jag! Så ni har köpt en lapa till köket alltså? När kommer förklaringen på vad det är? En form av itne? hahaaa. Hade velat se Mary Onettes, men nästa gång då! Bilder på gadd är på g. Hejhej