Monday, August 13, 2007

Helgen v.32

Fredag 070810:
Efter jobbet var jag och hämtade Toppolan från viken.
Väl hemma packade jag ner lite kläder, fyllde pluntan med jäger och väntade på att Vero skulle komma hem. Vi kom hemifrån först runt 19 tiden, vilket jag tyckte var lite sent med tanke på att vi skulle checka in på campingen innan 22. Färden till Rättvik gick bra och vi kom fram till campingen 22:10. Vero hade ringt och pratat med receptionen för att kolla om det var okej att vi kom senare än 22 viket det var. Vi fick lov att bara köra in på området och ta incheckningen dagen efter. Kvällen avslutades på den lokala bowlinghallen där många av bröllopsgästerna hade samlats.

Lördag 070811:
Dagen börjades med frukost på det lokala konditoriet. Efter det så knallade vi en sväng på stan. Jag lyckades med att köpa ett par veteöl och en aftonblaska. Väl tillbaka på campingen avnjöt jag mina öl och skvallertidningen i skuggan av en stor tall. Riktigt trevlig!

Runt 14:30 var det dags för att släpa oss till bröllopsfesten. Festplatsen låg väldigt vackert till med utsikt över Siljan. Strax efter alla anlänt så kom bröllopsparet tillsammans med en speleman… Efter en massa tal, musik m.m. så var det dags att sätta sig till bords. Som tur var det solsken ute så vi kunde sitta ute! Maten och drycken smakade utsökt och mitt bordssällskap var till behag. Senare på kvällen gick vi över gatan till en lite större festlokal där vi fick avnjuta bröllopsvalsen. När detta var avklarat var det bra för ass andra att visa vilka härliga danssteg vi kunde. Mellan allt svängande sveptes ett och annat glas vin ner. Man var ju tvungen att se till att vätskebalansen var i fas.

Söndag 070812:
Vaknade upp av att nån stoppat in en död katt i munnen på mig! Strax därpå påbörjades vandringen till festplatsen igen. Denna gång skulle vi försöka få i oss lite frukost. Det är väl ingen underdrift att säga att jag inte mådde skärskit bra, men efter jag fått i mig den godaste frukosten på länge började jag se ljuset i tunneln igen. Innan vi lämnade campingen så var vi in till receptionen för att betala för våra två dagar vi hade bott där.
Tjejen i receptionen fattade inte riktigt vad vi först ville, men efter ett kortare samtal tog hon snäll emot våra pengar. Ibland så önskar jag att jag kunde vara mer fräck och bar skita i att göra rätt för mig! Hahaha!

Vi passade även på att besöka en gammal vän till Vero som bor i Mora innan det var dags att sätta siktet mot Eskilstuna igen. Jag var tvungen att komma hem skapligt eftersom det var min fars födelsedag och jag ville ge farsgubben en present i form av ett skruvmejselset från Bahco.

Först klockan 20 var jag i viken för att överlämna presenten. Av humöret att döma blev far nöjd med dom nya mejslarna. Även jag blev nöjd eftersom jag fick ett par muggar med kaffe och lite tårta. En helt okej avslutning på denna lyckade helg.

Dagens låt:
Eskju Divine - Hold On

/TJ

No comments: