Friday, August 31, 2007

Dyngrak på jobbet!

Denna vecka har varit väldigt märklig och otäck.
I början av veckan så var jag sjukt nöjd över att jag äntligen kunnat sova som vanligt folk.
När jag kom till jobbet i onsdags så var jag riktigt utvilad och verkligen sugen på att få fram lite nya kvalitets- och miljömål till detta kalenderår.
Sagt och gjort satte jag mig, precis som vanligt, framför datorn och böjade klura med dom kommande målen. Runt 11:30 så hände det något riktigt märkligt. Det svartnar för ögonenoch det börjar ”tjuta” i ögonen. När jag strax därefter återfår synen igen så snurrar hela rummet precis som jag vore full som ett ägg!
När väl yrseln stabiliserar sig lite så får jag riktigt ont i huvudet!
För att bli piggare tar jag mig vinglandes till ”baren” för att hämta en banan.

Fick för mig att mitt blodsocker hade ”dippat” så pass att det skapade yrsel m.m.

Bananen gör inte riktigt sitt jobb så jag bestämmer mig för att ta en tidigare lunch.
Vinglar ut till bilen och kör hemåt. Så här i efterhand så kanske det inte var en så bra idé att sätta sig bakom ratten, men jag kom iallafall hem utan att krocka m.m.

Väl hemma så däckar jag på soffan och ligger kvar där i ca. en timmes tid innan jag ringer till jobbet och sjukanmäler mig. Resten av onsdagen låg jag under täcket med yrsel, frossa och huvudvärk! Även tosdagen tillbingade jag i horisontalläge då jag hade riktigt jobbig huvudvärk!
Idag, fredag, så känns det bättre även fast jag har lätt ilande huvudvärk.
Inget faligt men iallafall såpass att jag inte har ork nog att knalla till jobbet.

Nu kvarstår frågan vad det är som har hänt med mig?
Kan vet vara en migränattack eller...?

Jag tycker att det känns migränliknande, men jag brukar få en helt annan typ av aura när jag får migrän. Antar att det kan ävdra sig med tiden...

Nu skall jag försöka bli kvitt huvudvärken genom att släppa in frisk luft i sovrummet och fösöka mig på att sova i ett par timmar till...

Trevlig helg på er gott folk!


Dagens låt:
Silversun Pickups - Well Thought Out Twinkles

/TJ Ankarsson

4 comments:

Ronnie said...

Hmmm...inte för att vara killen som skriver fan på väggen, men det låter väldigt mycket som vad farsan upplevde strax innan han blev sjukskriven med "utmattningsymptom" förra året.

Ankaret said...

Hmm... det sjuka är att jag inte alls är killen som känner sig utmattad, snarare tvärtom. Jag vill göra mer på jobbet... Ja, man funker väl inte alltid som man tror.

Anonymous said...

Tim - du behöver knalla ner till Hälsokostaffären och införskaffa B-vitaminer och andra tillskott som gör att du får tillräckligt med goda ämnen i kroppen. True! Just do it.

Ankaret said...

Nja... B vitminer får jag garanterat i mig. Vad det gäller andra vitaminer och spårämnen så skall det inte vara nån fara. Äten en varierad kost. Är som bekant ovo-lakto-vegetarian och inte strikt vegetarian.

/T