Tuesday, August 07, 2007

Mitt i Bastu VM!

Det var varmt igår! Riktigt varmt!
När jag skulle sätta mig i bilen efter jobbet så kändes det som att sätta sig i en rejält varm bastu! Samma sak när man kom hem! Svetten bara sprutade och det kändes som man var med i VM i bastubad! Det var bara för mig att öppna upp terrassdörrarna, ta en kanna med vatten och softa. Först runt 21 tiden kunde jag ge mig ut på en cykelrunda.
Då var det lagom varmt ute och det var ett sant nöje att cykla.
Det blev dock bara en 35-40 minuts runda då jag varken har reflexer eller lyse på min singelspeed.

Helt ärligt så är det lite skrämmande att cykla utan lyse då bilisterna inte verkar se mig när jag kommer farandes. Höll på att bli kylarprydnad strax utanför Stenby då Svenne-banan i en skitful S40 inte såg mig i korsningen. Det var då jag insåg att jag kanske skulle bege mig hemåt.
En annan sak som jag upptäckte var att min tack vare dom smala däcken så låter min cykel minimalt. Detta resulterar i att när man blåser om gångtrafikanter så blir dom blir skiträdda!
Hahaha!

Ska nog ta och införskaffa mig reflexer, lyse och en ringklocka så man minskar oddsen att råka ut för något tråkigt i trafiken.

Dagens låt:
Justice – Genesis


Tjooooooooooooo!

1 comment:

Anonymous said...

Vroooooooooooooooooooooom (!!) säger det när Ankarsson kommer måendes!