Monday, August 27, 2007

Trött.

I fredags så blev det helt sonika grillpartaj på våran terrass.
Dock var det bara fyra tappra jävlar som grillade medan som andra hade fyllt sina kistor innan dom dök upp. Kvällen var varm och behaglig och det var en oväntat vuxen stämning.
Tackar alla ni som förgyllde våran fredagskväll. Måste ta en repris så fort vädret tillåter.


Lördagen startades tidigt. Jag slukade en mugg med kaffe innan jag påbörjade min promenad till Solvik. Jag han bara knalla ca. 30 minuter innan jag blev upplockad av en förbipasserande bil. Det var min föräldrar som hade sett mig traskande och insisterade att dom skulle skjutsa ut mig istället. Eftersom jag inte hade nåt val så var det bra att sätta sig i kärran och acceptera deras envishet. Väl framme i ”viken” så pumpade jag i lite extra luft i min MTB innan jag påbörjade färden tillbaka till stan. Färden tillbaka hem var ingen lek! Det blåste så sjukt mycket så att cykeln nästintill stod still stundtals. När jag efter många svordomar var framme hemma så var det bara att vaska av sig och fortsätta mot Kjula flygfält. Anledningen till detta var att jag skulle kolla på dragrace tillsammans med några vänner. Färden ut gick blixtsnabbt och jag kom fram i prefekt tid. Tyvärr så han vi bara se två race innan det hände en olycka!
Det var en ”cheva” från 50-talet som fick ett kast i slutet av rakan, for över motståndarens körbana, ut på gräsmattan där bilen voltade X antal gånger. Delarna flög och bilen fattade eld i sann actionfilms anda! Det var riktigt otäckt att se, för att inte tala om hur olidligt det var att vänta på besked på hur det gått för föraren. Det sista jag hörde var att han var vid medvetande och hade känsel i hela kroppen. Efter det så var det inget roligt att vara kvar så jag åkte tillbaka hem ett par timmar senare i betydligt lugnare tempo än jag ankom i. Man får sig en tankeställare när man ser olyckor.
Kvällen tillbringade jag hos Peppe samt på Raw. Det var en rätt kul kväll, även fast den var lugn.

Söndagen startades precis som lördagen tidigt. Denna gång var anledningen Eskilstuna Veterandag på Ekeby flygfält. Vi satte oss i bilen runt 11:30 och försökte oss på att komma ut till Ekeby. Detta var dock lättare sagt än gjort då trafiken stod still. Efter några minuters köande vände vi tillbaka hemåt och bytte till cyklar istället. Detta var ett klokt beslut. Väl framme så var det bara att börja beta av loppisen. Jag hade bestämt att jag inte fick åka hem innan jag köpt nåt. Detta slutade i att jag var ”tvungen” att köpa en pin föreställande en Golf Mk1 innan vi kunde åka hem igen. Detta var nog första gången jag inte kollat in bilutställningen och detta var nog första gången jag köpt en pin för 75:- bara för att. Jag är en sjuk man!

Söndagskvällen till ära hade vi bjudit över våra föräldrar på middag.
Som tur var så pass fint och en kommande förkylning som ligger och lurar. Hoppas det bara är falskt alarm för jag har inte tid att vara sjuk nu.
väder så vi kunde sitta ute och äta, dock började det blåsa när kaffet skulle serveras, så vi satte oss inne istället.
Det var riktigt trevlig att ha dom på besök, men båda jag och Vero klagade över att vi var helt slut när som väl gått. Nu var det inte så att det var föräldrarna som var skyldiga till detta utan det var nog en kombination av för lite sömn och en kommande förkylning som ligger och lurar. Hoppas det bara är falskt alarm för jag har inte tid att vara sjuk nu.
Dagens låt:
Mike Ness – You Win Again
/TJ


No comments: