Thursday, August 02, 2007

Mycket klurande blir det.

Jag lider av något som kan liknas med insomnia igen!
Det går verkligen inte att sova, och lyckas jag med konststycket att väl göra det så sover jag väldigt oroligt och vaknar ett par gånger per timme.

Otroligt irriterande och frustrerande med tanke på att jag har ett jobb att sköta också.
Sitter på jobbet som en zombie! Blek, stirrig och med ständig huvudvärk.
Stundtals så känns det som jag sitter i en burk som sakta snurrar runt!
Frustrerande som sagt…

Måste komma på ett sätt att styra upp detta problem.
Igår så provade jag att basta riktigt varmt, dricka ett par öl och en calvados för att råda bot på sömnlösheten.
Visst blev jag dåsig men trots det så fann jag mig själv liggandes tänka på en massa världsligheter nästan hela natten. Damn!

Idag så tänker jag prova på att cykla en lång sväng innan jag lägger mig för natten.
Hoppas det fungerar bättre!
Skall även försöka dra ner lite på kaffet, även om det är svårt.
Fungerar inte som människa om jag inte får mitt älskade kaffe.
Jag kanske inte behöver dricka 4-6 muggar om dagen dock.

Dagens låt:
Talk Talk – Life´s What You Make It

/Ankarsson

6 comments:

Jimmy said...

know that feeling ..både jag och min mor lider av samma sak, o bisarrt nog kan jag säga att mina sömnlösa perioder faller samman dagarna runt fullmåne.inte så att jag vet att det ska bli fullmåne i förväg, sånt håller jag inte reda på men de senaste 4 dagarna har jag sovit apdåligt o det har just varit fullmåne såg jag..wierd wierd/halvulven

Ankaret said...

Det sjuka är att jag också har märkt ett sånt samband! Man är väl "halvulv". Hahaha! Frustrerande är det i alla fall.

Anonymous said...

4-6 muggar är väl inte jättemycket, or is it? Undvik kaffe efter 19.00? Eller be någon sparka dig hårt i pungen strax före läggdax. Ett hett tips.

Ankaret said...

Nja... muggen i fråga är inte direkt liten! Får nog ändra på 4-6 muggar till 6 till 8. Drack 8 muggar kaffe igår.

fika said...

Får lite känslan av fight club här! Om en Brad Pitt-liknande person börjar prata med dig, spring för livet!

Ankaret said...

Hahaha! Japp, jag håller nog på att förlora förståndet! Gaaah...