Friday, August 10, 2007

Klibbigt.

Igår så var det lätt bisarrt väder!
Kvavt, varmt och allmänt klibbigt!
Efter jobbet så cyklade jag ner på stan, vilket bara tar ca.5 min. Trots den korta cykelturen var jag helt sönderlökad när jag kom fram! Jeebuz!
För att försöka stilla den värsta respirationen så försökte jag svalka av mig så gott det gick mellan butikerna jag besökte. Givetvis sket det sig totalt.
Fattar inte vad dealen med provhytter är? Är dom utrustade med infravärmare?
Av hettan att döma så är dom nog det, för jag var allt annat än fräsch efter att ha besökt provhytten på Ego! Well, jag fick med mig en Whyred t-shirt och ett par Nudie jeans i ekologisk bomull trots hettan. Yr av värmen fortsatte jag att shoppa vidare vilket resulterade i några par strumpor, en Eau de Toilette, en slips och slutligen tidningen Kadens!

Måste såga att jag var nöjd med vad jag kom hem med.
Kan även säga att jag var mer än nöjd över att få ställa mig i en lagom kall dusch efter vad jag genomlidit…

Om några timmar så bär det av mot Rättvik.
Vi skall på bröllop imorgon, men redan ikväll så skall ett glatt gäng träffas upp för lite grill och mående. Givetvis anländer vi till dalarna som Topponauter. Vad annars?
Det skall bli riktigt trevligt.

Dagens låt:
Justice – Phantom

Trevlig helg och ta hand om varandra!

/Ankarsson
PS. Vad skall jag fylla pluntan med? DS.

2 comments:

Anonymous said...

Du är rolig som kör 110% med cykel nu. Kadens är tydligen the cats pyjamas gällande cykeltidningar har jag hört. Fyll pluntan med krabbspad vetja!

Ankaret said...

Tyvärr så råkade jag fylla pluntan med Jäger... Resten är historia! Damn!