Monday, August 06, 2007

Jäger, Sömn & Hot Rods.

Så har ännu en helg avverkats i ljusets hastighet!
Denna helg var både himmel och helvete.

Efter jobbet i fredags så åkte jag ut till ”viken” för att ge griseknoen och katterna lite mat innan jag fortsatte färden mot bolaget. Råkade få med mig en flaska Jägermeister och ett gäng veteöl. Sweet! Rystade snabbt i mig lite mat hemma innan det var dags för mig att cykla till Tobbe och Stina för att spela kubb. Efter ett par timmar var drickat slut och vi forsatte mot Nybron. Det var väl runt denna tidpunkt jag kände att jag kanske inte skulle ha så mycket mer att dricka, men ni vet hur det är om man är på bra humör! Givetvis så skulle jag ha ”jäger” och bira om vartannat! Drycken smakade gott och sällskapet var super. När jag väl vinglade hem hade jag ingen aning om hur jävla dåligt jag skulle må dagen efter!

God damn vilket skick jag var i när jag vaknade runt 12 tiden. Jag släpade mig till viken för att ge djuren mat, men innan jag kom dit så var jag tvungen att förse mig själv med 1½ liter Loka Citron. Efter att djuren blivit utfodrade däckade jag på sängen i gästrummet. Dom om min förvåning när jag svettig och jävlig vaknade upp och klockan var 20:00! Jahapp, det var den lördagen då…

Åkte hem till stan och kollade på Discovery istället i väntan på att Vero skulle komma hem från sin jour. Planerna var att vi skulle hooka upp med Torban och knalla ut, men jag pallade inte det.
Kroppen var för sliten helt enkelt.

När jag vaknade i söndags så var jag mycket piggare.

Skönt att vakna upp och känna sig skapligt fräsch. Kollade hur det hade gått för Vero på jobbet och fick reda på att vi skulle åka på dop lite senare på dagen! Detta hade jag inte någon aning om …eller visst hade jag det, men jag trodde inte att jag behövde åka med så jag hade planerat att åka på Blacksmiths Nats 2006 istället.
Detta var kanske inte så populärt men nu hade jag redan bestämt med Cheeta att jag skulle med så det var inte läge att boka av det. Hehehe.
Självklart så sken solen på Kjula flygfält och självklart så brände jag nacken, men vad gjorde det när det var så trevligt att kolla på alla gamla kärror.

Dagens låt:
Tim Hecker - Chimeras

/Krabbnacken

2 comments:

Ronnie said...

Haha! Skönt att höra att jag inte är den enda som mår bagdad dagen efter numera.

Avis på Blacksmiths-grejen, dock. Hade också velat åka, men stod instängd i Rocks-bunkern hela dagen istället...

Ankaret said...

Ja det var helt okej men tyvärr så var det inte lika många bilar som vi hade förväntat oss. Det går flera tåg mannen. Bara att haka på nästa gång det är race.