Wednesday, August 08, 2007

K: Cykel i bra skick

fter att ha bruksat min singelspeed ett tag nu så har jag blivit sugen på en till cykel som jag kan åka till och från jobbet med. Det är verkligen inget fel på min Raleigh men jag tycker att ramen är lite för hög för vardagscykling, för att inte tala om hur känsliga mina tubdäck/fälgar är!

Har börjat kolla efter MTB:s med aluminiumram som man kan konvertera till singelspeed och byta ut dom feta däcken mot lagom breda slicks. Anledningen till att jag vill ha en MTB är att ramarna är fetare, lite mindre och att fälgarna är bredare och tåligare. Mera användarvänligt helt enkelt.

Så sitter du på en MTB i herrstorlek med aluminiumram (inget måste om cykeln är i bra skick förövrigt) och shimanoväxlar så hojta till om du vill bli av med den!


Funkar bra med en herrcykel eller en racer med 56cm ram också...



Dagens låt:
Bright Eyes – Lua
/T

No comments: