Thursday, September 21, 2006

Håller tummarna!

Idag känner jag mig trött (ovanligt va?).
Antar att det beror på att jag har konstant bultande bihålor, rinnande snok och en jävligt jobbig hosta...

Men vad gör lite förkylning när man läser följande på BBC:s hemsida:

”Top Gear's Richard Hammond is seriously ill in hospital after a crash in a jet-powered car while filming for the BBC programme.”

Läget uppges som sagt vara kritiskt för motorjournalisten Richard Hammond, känd från Top Gear, Brainiac m.m. Hoppas bara att han klarar sig! Han är en riktigt bra motorjournalist som blandar in en massa humor i testen. Oddsen att man gör det efter att ha voltat med en projektil i över 450 km/h är väl inte direkt stora, men jag håller i alla fall tummarna att han gör det.

Igår så var jag och tittade på ett eventuellt kommande projekt.

Eftersom abstinensen efter nåt roligt är för stor så var jag och kollade på en VW Golf GTI Special MK1 –84! Bilen hade stått ett helt år utan att varken startas upp eller kollats till.
Med hjälp av startkablar hoppade Golfen igång! Först gick stackaren på tre cylindrar men efter ett tag så hoppade även den fjärde med i leken. Motorn gick fin-fint och var riktigt rapp på gasen.
Bilen i sig var väl inget under av skönhet men vad gör det när dom är så charmiga!
Den kräver rostlagning av samtliga skärmkanter, reservhjulsbalja samt på några andra ställen för att bli skaplig.
Nu till det fina! Bilen är utrustad med Jamex väghållningssats, ny koppling m.m. och sedan ingår det en herrans massa reservdelar! Perfekt om man vill göra om den till banåkar-bil… och det vill man ju!
Väntar nu på att den skall besiktas och sedan bestämmer jag mig om jag skall ta hand om den.

Passade även på att gå till ”biskopen” och dricka ett par öl med A-K igår kväll.
Det var riktigt trevligt och ölen smakade, som vanligt, gudomligt! Gillar stället mer och mer…
Känns helt perfekt att sätta sig där och hinka ett par bira samtidigt som man snackar lite skit.
Ingen hög volym på musiken eller några fyllskallar som stör.

Dagens låt:

James Dean Bradfield "Bad Boys & Painkillers"

/Idioten

No comments: