Wednesday, September 20, 2006

Lingon och symaskiner

Har blivit förkyld som en… ja, jag vet inte vad?
Är helt igenmurad i ansiktet och pratar med en lätt nasal röst. Hahaha!

Gårdagskvällen tillbringades framför datorn med en mugg med varmt honungsvatten.
Försökte mig på att hitta en bränslesnål småbil med bra värme och driftsäkerhet.
Det är lättare sagt än gjort ska jag tala om för er! Efter att ha sållat och klurat så finns det bara japanare kvar! Av erfarenhet så är Nissan Micra K11 en riktigt kompetent kärra.

Med sin 1.3 eller 1.4 liters motor så är den riktigt pigg också. Inte drar dom mycket soppa heller.
Min gamla 97:a som jag hade nöjde sig med 0,5 l/mil blandad körning, vilket får anses som bra med tanke på att Saaben jag kör nu knappast kommer ner under litern!
Andra kandidaten är Toyota Corolla med 1.6 liter spisen.

Har ingen erfarenhet av dessa maskiner men ryktet räcker gott och nog för mig. Driftsäkra och snåla! Nu kommer inte Corollan ner i dom siffrorna som Micran men den har ju lite större snurra också. ;)

Synd bara att bilarna är så sjukligt fula! Micran ser ut som ett ägg och Corollan ser ut som en japansk bil modell 1 A. Tråkiga som fan men vad gör man inte för att plånboken och miljön skall må bra…eller? Det kanske får bli nåt roligare trots allt.
Den som lever får se. Förvirrande är det i alla fall. Hahaha!

Tänk om det skulle kunna komma nåfra vettiga alternativ snart som inte behöver använda sig av förbränningstekniken!



Idag så är det en av mina bästa vänners födelsedag också!


















Grattis Jimmy på 29 årsdagen!
Hoppas du får en helt underbar dag och att livet leker!

Dagens låt:
Datarock "Fa Fa Fa"

Nu skall jag återgå till mitt ”spännande” jobb. *suck*
/mulle

2 comments:

Jimmy said...

Tackar o bockar käre broder!

Ankaret said...

Så lite så :)