Monday, September 18, 2006

sum-sum-sum

Back on track!

Äntligen är man tillbaka på jobbet igen!
Efter att ha haft riktigt konstig variant av magsjuka så är jag tillbaka i den vanliga vardagen! Bow!


Tyvärr så vaknade man upp i ett Sverige som fått en ny stadsminister, och då i form av en borgare! Inte för att jag har sympatiserat med Sossarna men i alla fall…
Skall bli intressant att se var ”alliansen” kan göra med vårat kära land.
Jag hoppas att dom inte kommer att strunta i miljöfrågorna, djurens rätt samt dom individer som inte har det så lätt i samhället…
Nu skall jag inte fortsätta med detta så jag lägger ner innan det spårar ut totalt.

Det är en spännande framtid vi har till mötes. Så mycket kan jag konstatera!

Helgen var riktigt, riktigt trevlig!
I fredags så åkte vi till Stockholm för att titta på Mogwai.
Konserten som hölls på Berns var riktigt bra. Stundtals så kändes det som att dom svävade iväg lite för mycket, men i det stora hela var det en magnifik konsert.
Kvällen avslutades med en lite mindre krogrunda och en tom plånbok. Hahaha!

Lördagen startade vi på bästa sätt med en brunch på String.
Sjukligt prisvärt och gott. Jag kan varmt rekommendera stället till er alla som inte varit där och tagit del av frukostbuffen.
Efter vi fyllt våra depåer med en massa energi så stod shopping på listan.
Jag lyckades med konststycket att köpa mig en ”The stray boys” jacka samt en sleten kofta, så nu är jag rustad inför hösten. Super!
Vi träffade även på herr Limstift på vägen till stationen!
Trevligt att råkars "limmet". Välkommen till Tuna!

Igår, söndag, så var det också lugna bullar.
Vankande skapligt tidigt utvilad och pigg!
Efter jag hade läst dagens DN hoppade jag upp på min cykel och rullade ner till Strigeln för att utnyttja min rösträtt. Eftersom jag redan var till 100% säker på vad jag skulle rösta på så gick det hela snabbt och smärtfritt.

Den vita 900:an fick sig en dos av trimmar-demonen också.
Installerade ett APC-system i den så man äntligen kan börja laborera med laddtrycket.
Även fast jag inte hunnit skruva så mycket på ”pottarna” så går bilen som ett skållat troll. Mumma!

När väl installationen var utför var det dags att åka till Culturum i Nyköping för att lyssna på Cellobron.
Cellobron är en orkester som Vero spelar med ibland. Som namnet antyder så är det bara cello som gäller. Den enda orkestern i sitt slag sägs det.
Det var en riktigt trevlig konsert, som gjord för lugna, avslappnade söndagar.

Dagens låt:
The Dears "Ticket To Immorality"


/Brallan-Valenin

3 comments:

Anonymous said...

Håller med dig om utgången av valet, ska bli spännande att se vad som händer och på vilka sätt det hela kommer märkas. Hela våra vuxna liv har ju sossarna styrt skutan.. Hoppas också att det kommer bli omtanke vad gäller miljön, ynkar och djur, men det vetitusan. I Malmö fick f ö SD cirka 7 % av rösterna och därmed också fyra mandat, jävligt snett och obehagligt. Suck.

Ankaret said...

Den som lever får se!
Är lite rädd för att dom sakerna jag brinner för inte riktigt är högprioriterade för våra nya ledare...

Jimmy said...

tja det blev inte riktigt så grönt o skönt som man hade hoppats=/ väldans fin jacka du hade slagit till på hombre!ska oxå bege mig ut i kopenhagen till helgen o klippa till på en finfing jag hittat.må i vind bro!