Friday, September 01, 2006

Det är i alla fall fredag!


F R E D A G !

Fy fan va skönt med fredag!
Ska se till att koppla av med lite rödvin och förhoppningsvis grillning på Ronges gård ikväll.
Om det nu inte blir någon grillning så får jag väl se till att hitta på något annat trevligt.

Igår så var vi vuxna och pratade med fru bankman angående ny bostad m.m.
Vet inte riktigt om jag blev så mycket klokare men nu så är det i alla fall fritt fram att vara seriöst intresserad om det dyker upp något trevligt objekt.

Efter banken gick vi till Papas Tapas för att få i oss lite mat.
Givetvis så gick det käpprätt åt helvete tack vara servitören och mig, killen som alltid fuckar upp saker!
Servitören ,som enligt mig skulle behöva ta en lång semester och passa på att slänga in sig på avgiftning, stressade så hårt att vi knappt han säga vilken mat vi ville ha innan han drog till med ett nummer. Visst sa jag och en timme senare kommer våran mat in.
Givetvis så var det fel mat… Till råga på allt så var snubben otrevlig till tusen! GRRRR!


Resten av kvällen var väl inte direkt topp! Slökollade på Idol samt TV3:s valdebatt (herregud säger jag bara) innan jag gick till sängs.

Nej nu kallar skitjobbet på mig så jag måste avsluta detta snarast!

Dagens låt:
The Workhouse ”Chancers”

Trevlig helg!
/ flopper

3 comments:

Ronnie said...

Papas är väl inte direkt kända för sin eminenta service...sist jag var där (för länge sen, när jag fortfarande var vegan) beställde jag nachos och var riktigt noga med att specificera att jag bara ville ha veganska tillbehör. När min tallrik dök upp en halvtimme senare (hur f-n kan det ta en timme att lägga upp några chips på en tallrik!?) var de så klart fulla av ostsås. Till råga på allt så hade de mage att bli griniga när jag påpekade att ostsås knappast var veganskt. "Hur skall vi kunna veta vad en vegan äter?", liksom...Men för fasen! Om man jobbar på en restaurang och inte vet vad som är veganskt så är FRÅGAR man väl? De chansade liksom bara..."Vi slänger på lite ost och hoppas på det bästa". Crap...

/Bitter-Ronnie

Ankaret said...

Hahaha! Dom är underbara! På tal om restauranger och mat så var vi och köpte sushi igår. Beställde vegetariska rackarem en när vi hämtade dom så var det krabba och crabsticks i dom... Hahaha! Tjejen trodde att krabba var vegetarisk verkade det som.

Ronnie said...

Jodå, visst är det en Mustang han köpt. Jag måste sluta blogga på nätterna. Uppenbarligen funkar inte min hjärna som den skall då...