Friday, September 22, 2006

Nöff-nöff

Äntligen fredag!


Helgkänslan infinner sig inte riktigt i min kropp men den kommer nog sakta men säkert krypande.
Skall bli riktigt trevligt att sluta för dagen idag. Vädret är på topp och jag vet att det kommer att bli en lugn helg. Önskar bara att förkylningen skulle försvinna.

Var en sväng på stan på lunchen också.
Anledningen till detta var samvetet och välmåendet i största allmänhet. Hahaha!
Jag var och fixade ett gymkort. Javisst gott folk, Tim skall börja röra på fläsket!
Förhoppningsvis så blir det inte alltför jobbigt att börja träna, men risken finns ju med tanke på mitt stillasittande jobb och mitt osunda leverne.
Nu finns det inga ursäkter till att inte röra på sig med tanke på att jag har införskaffat nya träningskläder, kort och gått med på att spela badminton en gång per vecka.

Igår så var det operation ”Sabba Veronicas mammas bil”.
Den har dragit en hel del olja sista tiden och efter att jag hörde vad verkstaden skulle ha för jobbet bestämde jag mig för att göra ett försök. Frågan är väl bara om jag tagit mig vatten över huvudet? Det tog inte lång tid för mig och min far att riva bort toppen på Sierran, så nu står bilen i garaget med halva motorn på arbetsbänken!
Lite bilder på fördärvet:
-Bild 1
-Bild 2
-Bild 3
-Bild 4
Efter jobbet idag skall jag slipa in ventiler och byta ventiltätningar så att den är klar för montage på lördag. Hoppas att allt går enligt planerna för Veros föräldrar behöver bilen på söndag.
Jesus! Ibland undrar man om man är riktigt funtad i skallen…

Helgen kommer som sagt att gå i mekandes och lugnets tecken, och ikväll så står nog matlagning och rödvin på agendan.
Känns helt okej med tanke på att jag skall upp tidigt på lördag samt att jag har en envis förkylning.

Dagens låt:
Badly Drawn Boy "Nothing's Going To Change Your Mind"

Trevlig helg!
/Braulio

4 comments:

Anonymous said...

Vad schysst du är som fixar bilar åt folk! Det går säkert finemang. Vår helg blir också lugn, bio ikväll och imorgon ska vi vara flytthjälp till Sara som ska flytta ihop med sin man. Söndagen kommer ägnas åt plugg.. : / Ha en skön helg!

Ankaret said...

Det var som tusan!
Det skall flyttas ihop alltså...
Jag har ingen koll på vad ni sysslar med nere i skåneland. Hälsa alla från mig. Kram!

Anonymous said...

Apropå din rubrik för dagen..

http://mfrost.typepad.com/photos/uncategorized/tongue_overload.jpg

(saxat från cuteoverload.com)

: D

Anonymous said...

Ha en skön å bra helg, kompis! Å lycka till med bilen - bättre med pluspoäng än minuspoäng hos svärföräldrarna...! ;-)