Tuesday, September 26, 2006

Livet är fan underbart!

Jippii vilken vecka!
Helt underbar start det var på denna veckan då.

Började med en ”utskällning” av chefen trots att jag inte är skyldig.
Efter det så har det bara gått åt helvete. Ingenting verkar fungera på ”hygget” just nu.
Min arbetsmoral är nere i botten och än en gång undrar jag om det inte vore bättre att sluta på detta företag och leta efter nåt nytt mera stimulerande arbete!
Får räkna till tio och försöka arbeta undan lite revisioner m.m. som ligger släpande.
Förhoppningsvis så kommer det kännas mycket bättre efter det.

Helgen som var, var en riktigt trevlig sådan.
I fredags så lagade vi mat och drack lite rött.
Lugnt och skönt precis som man ibland vill att en fredag skall vara.

Lördagen var lite mera innehållsrik.
Började dagen med att åka ut till ”viken” och plocka ihop toppen på Sierran.
Det slipades in ventiler, byttes ventiltätningar m.m. Allt gick fint tills grenröret skulle monteras på! Givetvis så gick en pinnbult av! Farsan drog fram borren och efter många svordomar och förbannelser var den trilskande djävulen väck från toppen. Därefter gick allt som smort.

Bilen hoppade igång och gick skapligt bra… eller så bra som en ”pinto” kan gå med en kam som är slut.

Klockan 14:50 cyklade jag och Vero till vårdskolans gymnastikhall för att spela lite badminton, eller rättare sagt en timme badminton.

En timme kanske inte låter så lite men en otränad stackare som jag känner ändå av det. Kul var det hur som helst.
Lördagskvällen var en riktigt festlig sådan. Elenor bjöd på födelsedagskalas.

Det var hur trevligt som helst. Vi spelade spel, drack shots, lyssnade på gammal god musik för att sedan avsluta kvällen på Perrongen av alla ställen!

Även söndagen var trevlig eftersom jag inte var bakis.
Söndagen kan väl sammanfattas såhär: lugnt, middag hos Veros föräldrar, film, sova. :)

Idag, tisdag, så tänkte jag premiär träna! Om inte mina bihålor bråkar för mycket vill säga.
Det är alltid spännande att släpa sig till gymmet efter ett långt avbrott. Man tror att man kan lyfta precis som förut. Straffet kommer en eller två dagar senare i form av att man inte kan röra på sig. Skall försöka tänka på det idag och bara köra lugnt.

Sedan en liten vädjan till Ronge.

Se för fan till att fixa igång MSN:en på jobbet nu.
Det är fan olidligt att inte ha någon att spy sin galla på när det känns att det blir för mycket på jobbet. Hahahaha!

Dagens låt:

Midlake ”Branches

/Tim

PS! Är det nån annan som har problem med att ladda upp bilder på bloggen?
Blir galen när det inte fungerar! DS!

4 comments:

Ronnie said...

Jasså, du skall också bli ett gymmongo?
Vart tänkte du gå, då? Du har väl bara ett par 100 meter till Power Gym?

F ö har jag också haft problem med att ladda upp bilder på sistone. Även att skriva kommentare ibland...

Anonymous said...

Dumt på jobbet... Håll ut och håll ihop, kompis! Så här på tisdagskvällen börjar nedförsbacken mot helgen! ;-)

Anonymous said...

Ja, livet är fan underbart mannen! Men din träningsvärk kommer inte att vara nådig, det kan du slå dig i brallan på! Ha nu en skaplig fortsatt vecka, kompi!

Ankaret said...

Körde fan brallorna av mig men inte fan har jag ont för det. Antar att jag inte kört tillräckligt hårt.

Ronsan: Jag håller till på Plaza.
Fick kortet från jobbet samt att Ronge tränar där = Fina fiskar.