Monday, November 27, 2006

Nästan som en kryssning.

Så var det måndag igen och jag lever både på minnena och ärren efter den gångna helgen.
Det var länge sedan jag hade det så trevligt!
Som ni kanske vet så åkte jag och Tony ner till Malmö för att styra upp lite bland skåningar och exilsvenskar. Sagt och gjort intog vi Malmös gator runt 24 snåret på torsdagen.
Det blev inte mycket action för min del den kvällen med tanke på vad klockan var och med tanke på att jag suttit och kört bil i några timmar. Ett par öl och jäger blev det dock innan det var dags att ”nanna”. Det tar, tro det eller ej, på krafterna att köra bil.

Fredagen var desto mer livlig.
Vi satte oss på tåget till Köpenhamn strax efter lunchtid.
Väl framme i Köpenhamn så gick vi runt i lite affärer innan vi parkerade på ett mysigt ställe och intog dagens första bira. Efter det så knallade vi runt lite till på stan tills vi kände att det var dags för en till öl och Gammeldansk. Mumma!
På kvällen så bjöd Jimmy och Josefina på en hejdundrande fest. Jag mådde som fisken i vattnet och jag tro inte att jag ljuger om jag säger att alla andra gjorde detsamma.
När tiden var inne så gick vi till KB för vidare festligheter. Eftersom Jimmy hypat upp börek till skyanrna så fick Jimmy bevisa att det var så gott som han försökt intala oss. Pesonligen är jag inte riktigt såld på börek, men jag förstår vad Jimmy ser i dom… för att uttrycka mig diplomatiskt. Hahahaha!

Lördagen började segare än segt. Var helt ihjäl på morgonen men efter att J och J bjudit oss på frukost så var jag med i matchen igen. Bolaget besöktes, staden gjordes, kaffet dracks i goda vänners lag, världens bästa vegetariska buffé intogs och sedan var det dags för festligheter igen. Denna gång var det fest hos Josies vän som fyllde år dagen till ära.
Kvällen blev som förutspått en blöt tillställning. Jag hade väldigt roligt även fast kvällen slutade lite tråkigt för min del. Det tråkiga innefattar en falafel, min jacka och en snubbe gick in i mig. Som ni förstår så flög min falafel all världens väg, såsen från den landadep åmin jacka och snubben förtsatte som ingenting hade hänt! Det tog ett tag innan jag fattade vad det var som hade hänt och då var det för sent att yla loss på snubben! Jag fick bitters gå hem med en skitig jacka och en hungrig mage. Hahaha!

Innan vi åkte tillbaka till ”tuna” så var jag och Tony och åt den bästa brunchen på länge tillsammans med Camilla, Sofia, Kristian och Andreas. Äckelmätta i magen rullade vi tillbaka till J och J för att hämta bilen. Behöver jag säga att färden hem inte var så roligt trots att minnet var fullt med roliga saker.

Lite random bilder från den gångna helgen:

Grabbarna grus
Krabb-bralla

Udda inköp
Mående
Smak av... eh?

Tack som tusan Jimmy och Josie för en trevlig helg!
Den var uppskattad!


Trots den trevliga helgen så var det riktigt skönt att komma hem efter en mörk och tråkigt färd.
Tyvärr så lyckades jag inte med konststycket att sova tillräckligt så jag är helt ihjäl idag.
Skit sak samma med tanke på att jag var och hämtade Vero från tåget imorse.

Hon är antligen hemma igen efter en veckas semestrande i Thailand!
Det kommer att bli en bra vecka har jag en känsla av!


Dagens låt:
Lionel Richie ”Hello”

/sneseglaren


7 comments:

Anonymous said...

Fyfan mannen, du måste ha saknat veronica nåt hejdlöst av dagens låtval att döma. Damn!

Ankaret said...

Jo jag har saknat henne, men det är inte därför jag har det låtvalet. Har varit lite inne på den mannen den sista tiden. Vi mådde till det i Malmö också ;)

Anonymous said...

Släppt tanken på inköp av blöjbaksbyxor ännu? = ) mihihihi

Ankaret said...

hahaaha... Japp den idén var inte så genomtänkt. Ibland så är hjärnan inte helt kry. Masa dig upp till Tuna nu vännen! Kram.

Jimmy said...

tack själv för en alldeles fantabulous helg.hård och roligt precis som man inte kände sig i söndags morse=)

Josefina said...

Vill också tacka för den fina helgen, det var askul att ha er här nere.Kom igen när ni vill! kram/Josie

Anonymous said...

Det är bergis Lionels dotter du ska impa på! ;) Sjukt trevligt blogginlägg mannen. Det är dags för dig att kolla på bilderna ifrån mina whiskykvällsupplevelser (långt ord som säkert ska särskrivas) i lördags nu. Go for it! Kul att Malmö/Kph behandlade dig med respekt, om vi bortser ifrån falafel-incidenten. Må i vind.