Monday, November 20, 2006

Ungkarlslivet kan börja!

Så var det måndag igen och jag känner mig piggare än på länge.
Nåja allt är väl relativt men för att vara en måndag så är det okej.

Helgen som gick var en lugn historia.
I fredags så var det sushi och film som gällde. Tittade på The Weather Man samtidigt som jag lyssande på Veronicas tunga suckanden (hon packade sina väskor).

Både sushin och filmen tilltalde mig.

Lördagen var inte så mycket livligare.
Vi var på Hannahs födelsedagskalas, och vilket kalas det var sen då!
Tvååriga Hannah mådde som fisken i vattnet.
Till en början var hon lite blyg men efter ett tag så var blygheten som bortblåst och hon virvlade runt som den pigga rackare som hon är.
Av mig och Vero så fick hon den bästsäljande boken ”Barbapapas Vinter” och en fin liten mössa med bilar på! Av fröken att döma så var hon nöjd med presenterna.

Senare på kvällen var det dags för mig att skjutsa Vero till Arlanda flygplats.
Hon skulle åka på en liten snabbtripp till Thailand med sina väninnor. Det är hon värd tycker jag!

Ska bli rätt skönt, om än lite tomt, att vara hemma helt solo med katten i en veckas tid.
Vi kommer att göra en massa ”killiga” saker så som att dricka folköl mitt i veckan, strunta i att borsta tänderna innan man går och lägger sig, kolla på Discovery m.m.

Jag tänkte även passa på att jobba lite med golfen.
Var en snabbis till garaget igår och tittade till den lilla rackaren.
Eftersom jag sålt djurhudarna till inredning så passade jag på att riva ur lite tinga asfaltmattor m.m. ur den. Kan tänka mig att detta lättar bilen ca. 15-20kg!
Bytte även grillen till en snyggare dito av bara farten.

Kvällen firades av med en Odin 3,5:a och en film. Filmen som jag tittade på var Shopgirl.
Tycker att filmen var riktigt trevlig. Bra musik och bra skådespelare.
Om ni mot förmodan inte har sett den så tycker jag att in ska ge den en chans.

Dagens låt:
Block Party ”Waiting For The 7.18”

/Trip

5 comments:

Jimmy said...

weather man är en alldeles underbar film! garvade så sjukt mycket när jag såg den"and im stuck here with cameltoe!"

Anonymous said...

Hahaha... vilket citat! Underbar som sagt. /Tim

Anonymous said...

Filmen "Shopgirl" låter helt sjukt manlig faktiskt. Passar väl in i man-veckan som stundar. Tack för all bil-hjälp Tim! Jag är inne på att köra Puntan till verkstan för en snabbkoll nu på onsdag faktiskt. Hoppas ägaren mår med det också. Han borde det! Mjau...

Anonymous said...

I know the feeling...Har slunkit ned en o annan folkis hör sedan Elle drog, kan jag säga!

Får lov att styra upp det där ungkarlshänget nån kväll! När kommer Vero tillbaks?

Anonymous said...

Vero kommer på måndag morgon.