Monday, November 06, 2006

Triss kanske är svaret?

Äntligen måndag igen!
Det är verkligen helt ”underbart” att vara tillbaka på jobbet eftersom helgen var helt värdelös.
Nej nu tar jag nog lite för mycket. Helgen var helt okej trots att jag inte kunde vare sig festa eller träffa upp Soffi och dom andra lirarna i lördags.
Jag låg hemma och tyckte synd om mig själv.

Har dragit på mig någon konstig åkomma som gör att det gör ont i mina leder och i huvudet. Det känns som förstadiet till en riktigt förkylning men det verkar aldrig bryta ut!

Trots all självömkan så han jag i alla fall med att få ut Saaben ur garaget. Nu är det säkert en halv kvadrat ny plåt på den. Shit va det hade rostat. Börjar misstänka att dom glömt att rostskydda den från fabrik, för utöver den rosten jag fixade är den i väldigt bra skick. Konstigt… mycket konstigt!

Eftersom Saaben är ute så var jag tvungen att fylla den tomma platsen med min Golf.

Nu rackarns skall det fixas och donas. ”Goffen” skall strippas på så gott som allt.
När detta är gjort skall rosten lagas upp och bilen göras klar för lack samt att hjulupphängningar och bromsar skall uppgraderas till värre dito.
Mk1 is hardcore!


På tal om Golfen så passade jag på att sälja skinninredningen och ratten från den idag.
Pengarna jag får för delarna skall gå till en ny skalstol och ett nytt sexpunktsbälte, så man förhoppningsvis överlever om man skulle smälla med fanskapet. Hehehe!

Har gått och funderat på att köpa mig en ny klocka. Det är något magiskt med klockor.
Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör klockor så fantastiska.
Det kluriga är att den skall förmedla en viss typ känsla, vara en snygg accesoar, vara en kvalitetsprodikt och givetvis hålla och kunna visa tiden på ett korrekt sätt.
Inte lätt detta som ni ser.
Köper man en mer exklusiv klocka så måste man dessutom lämna in den på service mellan varven. Detta bör man göra ca. var femte år och kostnaden är mellan 1000:- till 2500:-

Är det värt det är ju frågan?

Vore jag ekonomisk oberoende så skulle svaret vara JA, men eftersom jag är en helt vanlig dödlig, med lite för dyr smak för vissa saker, så är jag mer tveksam.

Letandet går helt enkelt vidare…

Dagens låt:
Nouvelle Vague ”Dance With Me”

Nu är det fika på hygget./Styrman


No comments: