Friday, March 09, 2007

Bada-bing-bada-boom!






  1. Krabbdansen är vild! Det är fredag igen!
    Det är med glädje jag skriver detta! Fredag! Det underbaraste ordet man kan ta i sin mun!
    Trots att gårdagens öl fortfarande känns i skallen så är det en glädjens dag.

    På tal om gårdagen så kan jag bara säga att det var en rackarns trevlig kväll på ”biskopen” tillsammans med Jimmy, Josie, Ronge, Tony, Johanna och sist men absolut inte minst Vero.
    Till min förskräckelse hade som bytt ut Hoegaarden mot Erdinger. Visst är Erdinger Weissbier Hefe också en riktigt god öl men jag tycker nog att Hoegaarden Witbier släcker törsten på lite bättre sätt. Utav bara farten slank även en Kwak och en ESB ner, därefter övergick jag till kaffe.

    Tror att det var ett klokt beslut med tanke på att ölen verkade ta hårt på mig, speciellt Kwaken som stoltserar med 8% alkohol. Belgiska överjästa öl är lömska men ack så delikata! Älskar belgisk öl!

    Efter jobbet idag så bär det av till grannsocknen Västerås. Vi skall besöka IKEA och även Biltema men det känner inte Vero till än. Hahahaha!

    Förhoppningsvis kommer vi hem med något roligt som vi kan fylla våran nya lägenhet med.



    Kvällen kommer att bli lugn, i alla fall för min del. På sin höjd kanske jag lyxar på med en veteöl eller ett glas vin men mer än så bli det inte.
    Resten av helgen blir väl ett random-äventyr.

    Höll på att glömma bort Moddes utmaning så det är väl lika bra att bita idet sura äpplet!

    ” Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.”

    1. När jag var liten så hade jag en benägenhet att skruva sönder alla tekniska saker jag kunde lägga beslag på! Givetvis så fick jag aldrig ihop dom igen.
    Detta är något som jag lider av än idag.

    2.En gång när jag var liten så tryckte jag i mig ett kilo finsk sötlakris!
    Som alla vet så kan lakrits ha en viss laxerande effekt… och det var just det den hade denna gång.

    3. Jag är så pass skadad av mitt intresse så att jag kan känna igen vissa bilmärken på bara ljudet!

    4. Mitt intresse av rymd och vetenskap höll på att knäcka mig när jag var liten!
    Jag låg vaken om nätterna och läste Illustrerad Vetenskap. Detta resulterade i att jag fick ångest av högsta rang. Ämnena som gav mig mest ångest var följande: Jorden kunde träffas av en meteorit och vi skulle dö, mänskligheten kunde gå under av jordbävningar, hur stort är rymden och vad finns efter det?, När slocknar solen?

    5. Jag försökte flytta på saker genom att använda tankekraft när jag var runt 10-års åldern! Fungerade det? – Inte ett dugg! Även detta är Illustrerad Vetenskaps fel!

    6. Jag har väl aldrig varit en idrottande snubbe men jag har i alla fall försökt mig på att spela amerikanskfotboll på en finlandsfärja en gång! Det hela började med att vi köpte en sprillans ny bandare som vi skulle blasta med under hela kryssningen! Väl ombord på färjan så han vi knappt lämna hamnen innan dom första ölen var innanför västen och självförtroendet var på topp! Jag fick den briljanta iden att vi skulle spela amerikanskfotboll med bandaren. Sagt och gjort började vi springa i korridoren med bandaren. Det hela slutade med att jag i egen hög person sparkade iväg bandaren åt fanders! Det låg delar över hela korridoren och resten av resan blev musiklös. Detta är bevis på ett väldigt moget beteende som inte riktigt uppskattads av mina vänner. Sorry grabbar och nej jag har inte försökt mig på att idrotta så mycket mer efter det.

    Jag har bestämt mig för att utmana följande tjommar:
    Beggeto , Calle , Ronge , J F Wahlberg , PernieBernie & Anni



Dagens låt:
Eberg - Inside Your Head

Återkommer med alla delikata detaljer på måndag, till dess – Trevlig helg!

/Capitain Crabu

3 comments:

Anonymous said...

Jag skulle göra mycket för att bevittna din bergsprängar-kick, likväl din dåtida frisyr. Har för mig att jag har sett den på kort? Beware of the barbapapa-krimpi på min blogg. Utmaningen var en mycket bra idé!

Anonymous said...

Hahaha! Jag hade rakat huvud på den tiden...

Anonymous said...

Oljetråget sönderrostat... Härligt va? Inte ett jävla filter har föregående ägarna bytt på bilen - typ någonsin heller!