Thursday, March 22, 2007

Mående

Gårdagskvällen var riktigt angenäm!
Efter avslutat arbetspass skjutsade jag hem Cheeta innan jag åkte till Hemköp för att handla ingredienser inför kvällens middag. Allt gick smärtfritt och jag var hemma rätt snabbt.
Jag passade på att läsa ett par kapitel i The Dirt innan jag satte igång med middagsförberedelserna. Strax efter 18 dör Vero upp lagom groggy eftersom hon hade blivit tappad på lite blod. Efter ca. 40 minuter var maten redo att förtäras.

Kvällens trerätters bestod av följande;
Förrätt – Cocosdoftande morotssoppa

Huvudrätt – Grillad gorgonzolapolenta med ugnsrostade paprikor fyllda med kapris, Kalamataoliver, vitlök och tomat.

Dessert – Ugnsbakad ananas (smaksatt med rom och honung) med gräddglass.Till detta serverades en dubbel espresso som var smaksatt med någon likör jag inte kan komma ihåg namnet på. Smaskens hur som…

Kvällen avslutades med en rökig Ardbeg Uigeadail framför teven!

Idag så har det varit samma trevliga arbetstryck på jobbet.

Desto mer jag försöker få undan, desto mer skit hittar jag som behöver göras. Trevligt värre med andra ord. Nu skall jag inte gnälla eftersom det snart är helg och allt…

Sedan en till sak som kanske kan göra min vardag bättre.
Farsans jobbarkompis har tydligen en VW Caddy som han ville bli av med. Nu är det ju så illa att jag väldigt länge har försökt få tag på en Caddy som är byggd på A1-plattan, så nu har jag min chans! Hoppas det går vägen!

Dagens låt:
Blond Redhead - 23

Over and out
/Trip

No comments: