Tuesday, March 20, 2007

Mera laddtryck tack!

Idag har det varit en riktigt trevlig dag trots att den har varit full av jobb och ett riktigt nervkittlande besök på Svensk Bilprovning!
Mitt besök på bilprovningen gick väl skapligt med tanke på att og900:an är en ”slit-och-släng-bil” och inte får den omvårdnad som den egentligen skulle behöva. Det första jag märkte när jag körde in bilen var att besiktningsmannen slängde ett getöga på nummerskyltshållaren fram. Det står ”Speedparts” på den och signalerar väl att bilen ifråga inte borde vara original.
Nu var jag så finurlig att jag plockade bort intercoolern, APC-systemet och mina mätare så att jag inte skulle få några probs med den. Hahaha!

Besiktningsmannen var faktiskt helt okej och berättade hela tiden vad han gjorde med min bil.
Han tyckte att det lät lite väl mycket om avgassystemet men jag förklarade bara lugnt och fint att bilen var original, vilket den iofs också är, så inget konstigt här inte.
Efter att han slitit och bråkat med framvagnen på bilen fick Saabapappen sin dom, nämligen glappande spindelleder på höger sida. Ingen big deal att byta så jag är nöjd med utgången.

Väl tillbaka på jobbet så beställde jag nya spindelleder från Speedparts så till helgen är bog bilen kry och trimmad igen! Original är bara för Svenne banan!
Full boost sparar tid och ger dig ett leende på läpparna!

Tänkte passa på att gratulera Ronge till den lyckade registreringsbesiktningen idag!
Äntligen så kommer det rulla en sjukligt fin bil i Eskilstuna. Fiat 500 knäcker!

Dagens låt:
Feist - So Sorry


Nu kallar jobbet på mig igen.


/Brallan Valentin.

1 comment:

Anonymous said...

Tack som fan mannen! Nu är det nära! =)