Friday, March 23, 2007

Salva


Igår så var det äntligen dags för mig att ta mig an ”goffen” igen!
Fasiken va skönt det var att punkta tillbaka förstärkningen i stötdämpartornet bak!
Efter det så fortsatte jag att ersätta rostig plåt med ny och fräsch plåt. Kommer att bli mumma när det blir klart. Nu är hela högersidan klar för slipning och spackling.
Det är märkligt att en bil, som jag trodde skulle vara klar för lack i ett nafs, aldrig blir klar. Hahaha… Nu börjar jag dock se ljuset i tunneln så den SKALL rulla på vägarna runt mars!

Det sista jag lyckades med var att få nåt skit i ögat när jag slipade svetsar!
Jag träffades av en liten projektil trots att jag hade svetshjälmen på mig! Hur stor är sannolikheten att detta sker? Försökte mig på att hitta skiten men det gick inget vidare. Väl hemma så bad jag Vero kolla men även hon gick bet i jakten av denna lilla odåga. Efter att jag sprayat ögat med linsvätska så la jag ner projektet och litade på att nattens sömn skulle fixa biffen. När jag vaknade idag så kändes ögat lite bättre men trots detta så knallade jag till företagshälsan för en check. Företagsläkaren hittade bara en vagelliknande irritation under ögonlocket och tur var väl det! Är inte alltför sugen på att ”skrapa” ögat om man säger så…
Fick med mig nån sorts salva som jag ska kleta in i ögat två gånger per gag i tre dagar.
Får väl se om det blir bättre med hjälp av salvan.

Dagens låt:
Lucinda Williams - What if

Trevlig helg på er alla!


/Tim

3 comments:

Anonymous said...

Det ær helt ok om du kallar mig Ludmila Enqvist! Varfør ær det så farligt att skrapa øgat?

Anonymous said...

Calle-balle >>Vill du att någon spärrar upp ditt öga och börjar skrapa med ett föremål på det?

Anonymous said...

Nu nær du sæger det så verkar det ju inte som det allra bekvæmaste kanske... Bangar!