Monday, March 19, 2007

Elskåp vs Kongo 0-2

Jag har överlevt helgens äventyr. Prisa gud!

Fredag:
Efter jobbet så åkte jag hem för att hälpa till med förberedelserna inför Veros ”kalas”.
Jag agerade springpojke mellan hemmet och Coop samt dammsög och plockade undan lite lätt. Redan runt 18 snåret dör dom första festdeltagarna upp. Vi körde gissningslekar och charader (till min stora förtjusning) halva kvällen. Efter det så var det en helt ordinär festkväll med en massa roliga topics (eller hur Tony?). Jag kom i säng runt halv fyra och det var väl i senaste laget med tanke på att jag skulle upp till jobbet redan till nio!

Lördag:
Klockan ringde 08:00 och det kändes som jag inte hade sovit ett dugg. Som tur var hade jag inte druckit mer än två 3,5:or och ett glas vin dagen innan så jag var i alla fall inte bakfull!
Packade väskan med lite rena kläder och ett par öl sedan var det bara att brumma till jobbet.
På jobbet var det en förväntansfull skara med människor som inväntade bussen och att få knäcka första biran! Innan vi satte oss tillrätta i bussen så bjöd vi på IP våra kollegor från Arvid Svensson Pro på kaffe och macka. Till min stora glädje så såg vår busschaufför ut som Lasse Kongo så jag mådde till lite extra. Mitt mående skulle snabbt förvandlas till skräck när det visade sig att han även körde buss som herr Kongo! Han vinglade över vägen så pass mycket att folk som körde om tutade så att han skulle vara uppmärksam att någon var jämsides med honom! Nu hände det inte någon olycka på vägen till Norrköping så det var med lättnad vi kunde stiga av och checka in på hotellet. Vi han nästa bara slänga in väskorna på rummet innan det var dags för oss att bege oss till Louis de Geer Konsert & Kongress för information, kaffe, inspirationsförelasning med Teo Hären m.m. Efter föreläsningen så var det dags förr oss att försöka vara kreativa. Vi blev uppdelade i grupper och sedan skulle vi visualisera hur vi trodde BIG-gruppen skulle se ut 2010.
Till en början var det väldigt segt men tack vare den fia ölen så började stämningen lättas upp och kreativiteten flöda. Efter 2,5 timmar var vi klara med våran kreation och damn vilken kreation det blev sen då! Vi lade bokstäverna B, I och G i en abstrakt plockepinn hög… Hahaha!
Efter denna övning så var det dags för oss att knata tillbaka till hotellet för ombyte och några stärkande tårar. Jag passade på att dricka 16 årig Lagavulin och 01:ans Mackmyra innan det nalkades middag med tillhörande underhållning. Jag hamnade bland ett gäng dönickar som iofs inte var otrevliga på något sätt men dom var väl inte dom mest pratglada typerna på denna jord. Efter att artigt suttit och kallpratat om jobb m.m. så bytte jag bord till Cheetas och deras bord. Där var det desto trevligare stämning. Kvällen avslutades med dans till ett skabbigt band som spelade taskiga covers! För att lätta upp stämningen så gjorde vi knätricket och diverse anda härligheter till folkets förtjusning(?). När folkskaran började skingras av runt halv två tiden kände även jag att det kanske var dags att tänka på refrängen. Sagt och gjort knallade jag tillbaka till hotellet.

Söndag:
Fick mig ett abrupt uppvaknande! Chefen undrade varför jag inte var och tittade på utställningen som alla andra! Jesus, jag hade glömt att ställa kockan så jag hade försovit mig lite lätt. På med brallorna och sedan var det bara att springa till utställningshallen. Väl framme så fick jag ett varmt mottagande i form av en applåd av mina kollegor! Kul!
Efter ett snabbt avslutningsmöte med summering så var det dags för oss att åka hem igen.
Innan vi satte oss i bussen han vi med att skvallra om kvällens händelser m.m.
Det hade väl inte hänt några större skandaler än att en snubbe hade glidit på ansiktet, en annan hade bara försvuunit (han hade råkat gå till fel hotell), en från vårat team höll på att hamna i slagsmål på Otten (oväntat va!?) och sedan var det ”härliga” ryktet att någon på vårat företag skulle ”få tänderna utslagna” för att han spillt ett glas vin i knät på en tjomme! Hahahaha!
Bussfärden hem var ett äventyr i sig! Inte nog med att chauffören inte kunde ha framförhållning i sin körning eller att han inte kunde köra rakt så körde han även fel!
Det sjuka var att när han körde fel så försökte han sig på konsttycket att vända en stor buss i ett litet villaområde med smala gator. Självklart gick inte detta så bra som han hade hoppats på! Vid första försöket att vända så råkade han backa på ett elskåp! Vid andra försökte sänkte han samma skåp helt och hållet! Undrar vad gubbarna tänkte som stod utanför och såg spektaklet? Istället för att hoppa ur bussen för att kolla på skadorna så slängde han i ettan och gasade därifrån! Idiot! Efter denna skräckfärd så såg jag verkligen framemot att komma hem och bara sova. Tyvärr så blev det inte så. Precis när jag hade parkerat min bil så ringer Vero och säger att vi måste till akuten för att hon har skurit sig när hon skulle laga mat! Sagt och gjort brände vi till akuten. Två timmar senare var vi klara där och då var det dags för mig att åka och gratta mormor. Det var iofs. trevligt med fika men jag skall inte sticka under stolen med att jag inte hade bangat en varm, mjuk säng istället.
Resten av söndagskvällen fifflade vi upp våran nya hylla. Jag passade även på att ligga lite på soffan med dagens DN.

Dagens låt:

Air Traffic - Charlotte


/T

2 comments:

sugplopp said...

Graddfil pa akuten? Jag hatar sant...

;)

Nu ska jag ta en Tropical (Kanarisk ol...)

Peace

Anonymous said...

Hahaha! Visst sörru gräddfil var det ;)