Friday, March 30, 2007

Hela havet stormar!

Jävlar i havet vilken vecka det har varit!
Har jobbar som en liten gnu om dagarna och på kvällarna har jag löst ISO standarder (9001 & 14001).
Roligt värre med andra ord! Igår var så äntligen dags för dagen D.
Lätt nervös vaknade jag upp klockan sex. Jag hoppade in i duschen för sanering medan gröten snurrade i mikron. Efter jag intagit gröten var det bara att sätta sig i bilen för att förbereda inför revisionen. Han till och med att gå en extra runda på jobbet för att kontrollera att allt var i sin ordning och att allt såg skapligt rent och snyggt ut. Runt halv nio så dök revisorn upp och tro mig han såg riktigt strikt ut! Jävlar detta kommer inte att bli en lätt dag tänkte jag… Döm om min förvåning när det visade sig att mannen var hur trevlig som helst och hade rikligt med humor. Jag drog en lättnadens suck efter att jag hade noterat detta. Runt 12 så satte vi oss i bilen för att få i oss lite lunch. Det var en trevlig lunch innehållande pannkakor, skitsnack och ett och annat garv. Efter lunchen var det dags för ”grillning” igen… Vid klockan 15 så var han nöjd med det han hade sett och ville sätta sig och skriva resultatet på revisionen. Själv satte jag mig och kollade mina mail m.m. Det tog inte lång tid för revisorn att sammanställa resultatet så vi hade avslutande mötet redan 15:30. Resultatet av revisionen var överlag positivt och jag är nöjd med mitt utförda jobb, dock skall jag skärpa mig på vissa punkter som jag känner att jag medvetet inte har prioriterat.
För att fira att revisionen var över och för att den gick bra så blev det två öl och en greksallad på terrassen hemma. Underbart!

Nu är det äntligen fredag och mitt humör börjar sakta men säkert återgå till det normala (jag slipper oroa mig för revisionen). Idag så är det en lättsam stämning på jobbet och jag trivs rätt bra med min tillvaro. Som ett perfekt avslut på arbetsveckan så kommer vi att äta Slagstaglass på jobbet. Kvällen kommer att gå i stillhetens tecken. Tänkte passa på att pyssla lite hemma och kanske rent av avnjuta en ”virre” eller två. Desto vätte baluns kommer det att bli imorgon, lördag, så herr C har sin inflyttningsfest! Mer om detta i början av nästa vecka.

Dagens låt:
Battery Point – Am I Timeless

/Krabban

No comments: