Monday, March 26, 2007

Välkommen herr sol!

Så var det måndag åter igen!
Ska väl göra ett försök till att summera den gångna helgen.

Fredag:
Efter jobbet så åkte jag hem nästan på rot. Gjorde bara en avstickare till Coop där jag köpte två folköl dagen till ära. Väl hemma så slängde jag på lite musik sedan satte jag mig på soffan med en 3,5:a och The Dirt. Tänk att det livet kan vara så skönt ibland. Runt 18 snåret dök Vero upp och upplyste undertecknad att vi skulle till Kaveh på middag. Jag gjorde i ordning mig snabbt som attan sedan bar det iväg. Kvällen blev lugn och trevlig och vi avslutade hela härligheten med att köra lite Grand Turismo.

Lördag:
Jag vaknade tidigt och bestämde mig för att åka ner till garaget för att byta spindellederna på Saaben (fick anmärkning på besiktningen). Själva bytet gick skapligt enkelt. Drog av en bult men det var inga större problem att fixa fram en ny efter ett kort letande i garaget. Passade även på att dricka lite kaffe i den underbara vårsolen innan det var dags för mig att åka hem igen. På vägen hem fick jag vara med om en nära-döden-upplevelse! Eftersom jag hade varit och ”fibblat” med framvagnen på bilen så råkade jag glömma bort att torka rent bromsskivan som hade fått lite fett på dig (höll i skivan med mina smutsiga handskar när jag demonterade spindellederna). Detta resulterade i att när jag skulle bromsa ner från lite högre hastighet än vad som är lagligt på Bjällerstavägen så drog bilen helt sonika snett! Saaben måste ha sett ut som en snok på syra eller nåt när den ålade sig framåt! Jag bestämde mig för att bränna bort fettet från skivan så att jag kunde bromsa som folk nästa gång. Fettet var borta efter ca. en kilometers körning med bromsarna lätt anliggande.
Senare på kvällen så var vi och hämtade käk från Innovation i Nyfors. Måste säga att det var över min förväntan! Efter maten så tog vi oss varsin drink innan vi begav oss till Maria och Peter för en spelkväll. Även denna kväll blev lugn och skön…

Söndag:
Vaknade redan klockan 08:30, vilket är sjukt tidigt med tanke på att det var söndag och allt.
Knallade ner till Coop för att handla lite frukost så jag kunde göra ”frukost på sängen” till Vero. Efter ”frullen” så åkte jag till garaget igen för att denna gång ta hand om Golfen.
Fick riktigt mycket gjort även fast jag inte var där så många timmar. Svetsade klart högersidan, målade bakaxeln och tanken, lät kapskivan vis sig på styva linan och punktade fast vänster skärmkant. Nu är det inte långt kvar tills jag får slänga ner bilen på backen igen!
Längtar verkligen efter att få slipa ner lacken och förbereda den inför en ny lackering, för att inte tala om hur jag längtar efter känslan av att köra bilrackaren på en slingrig vägsträcka och låta den varva ut riktigt rejält! Mumma!
När jag kommit hem så gjorde Vero smaskiga våfflor med kapris, lök, oliver, paprika och ost. Dessa avnjöts på terrassen med en folköl och en herrans massa vårsol!
När magarna var mätta så ville Vero åka och shoppa lite… Vi åkte till On Off för att botanisera bland kameror, skärmar m.m. Vi kom hem med en ny 19” LCD till datorn, en digitalkamera och ett trådlöst nätverk. Helt klart en lyckad shopping om ni frågar mig!
Självklart skulle allt testas när vi kom hem med jag blev bara lack över att jag inte fick internet att fungera (Ronge du får gärna hjälpa mig!). För att lugna nerverna lite så kollade vi på film innan det var dags att nanna kudden.

Dagens låt:
Feist – The Water/T

/T




4 comments:

Anonymous said...

Jag kan ta mig över i kväll och snoka på det om det passar?
Ska bara bränna runt lite i bilen först =))

Anonymous said...

Jag såg dig igår Ronge... Ta det lilla lugna med gaspedalen va! Hahaha! Ikväll... hmm... jag måste kolla hur mycket jobb jag har som jag måste göra. Vi kan ju höras senare. /Tim

Anonymous said...

Jag tar gærna emot tips på hur man installerar ett trådløst nætværk nær du ær klar, Tim. Funderar på att fixa det hemma också. Køpenhamn ær mycket fint såhær års, du borde prova! Hej hej

Anonymous said...

Calle>> med tanke på vilket MMS jag fick av dig så förstår jag att du är nöjd... Fulröka mitt på ljusa dagen, är det en bra idé? Hahaha!