Friday, March 16, 2007

Grattis världen!

Fredagen den 16 mars 2007 är en speciell dag!
Varför då undrar ni säkert? – Jo för att fröken Vero fyller år idag! Hipp-hipp-hurra!
Med tanke på att det är hennes födelsedag, fredag och att solen skiner så kan ju inte mycket gå fel!

Igår efter jobbet så åkte jag till bolaget för att köpa en flaska bubbel till Vero.
När jag ändå var där so kollade jag inte whiskyutbudet. Tror ni att jag blev glad när jag hittade Ardbeg Uigeadail på hyllan! Jag var bara tvungen att köpa den så nu står den hemma.
Detta är ingen ”virre” jag kommer att dricka innan jag skall ut på krogen utan den kommer att få stå och vänta tills tillfället är rätt och jag ids öppna den.
Efter mitt lyckade systembesök så åkte jag till ”viken” för at betsa klart hyllplanen. Tråkigt nog hade inte betsen som vi la dagen innan hunnit torka helt så vi får väl se om hyllorna kommer upp lagom till Veros tårtkalas.
Väl hemkommen så tog jag tag i ett nytt projekt d.v.s. bygga ram till Marimekkotyget.
Jag sågade trälisterna i rätt längd och i 45 grader, sedan smackade jag ihop skiten. Lätt som en plätt och bra blev det om jag får säga det själv… tills tyget skulle på! Min fin-fina ram var större än tyget! Smarta som vi är fattade vi inte att tyget krymper lite när man tvättar det och måtten jag hade till ramen var tagna innan tvätten! Ridå. Efter detta nederlag så gick jag och nannade kudden istället.

Imorgon lördag så kommer dagen jag har fruktat. Vi skall på en kick off resa till Norrköping med jobbet. Totalt bli vi ca. 300 personer (hela BIG-gruppen) med allt vad det innebär!
Jag är lätt orolig för denna resa! Återkommer med all smaskig information på måndag om jag överlever spektaklet.

Dagens låt:
The Dears - There Goes My Outfit

/Krabudabu

3 comments:

Anonymous said...

Grattis Veronica, hipp hipp hurra!

Anonymous said...

grrrrattis till veronika!hurra hurra!/jimmy

Anonymous said...

GRATTIS VERO! /Krabborna i Väsby