Wednesday, March 07, 2007

Fungi über alles!

Jävlar va seg man är idag!
Jag var tvungen att skjutsa Vero till jobbet strax efter 2-snåret inatt. Detta för att primärjouren hade blivit magsjuk och dom inte fick tag på någon annan ersättare! DAMN! Eftersom jag fick en dos adrenalin när telefonen ringde så var det lögn i helvete att försöka somna om efter jag kom hem. Är det något jag verkligen ogillar så är det att bli väckt av telefonen. Jag blir verkligen skiträdd och tror alltid att det har hänt någonting hemskt. Istället för att sova så låg jag på soffan och kollade på en massa skräp på teven. Det trevligaste som gick inatt var nog Monster Garage med programledaren Jesse James!
I natten s program skulle dom bygga om en Chevy Blazer till en Pikes Peak racer!
Givetvis så gick det bra, vad annars med deras resurser.

Idag så fick jag läsa en väldigt glädjande nyhet i nätupplagan av Resumé!
Eftersom jag är vegetarian så har jag saknat bra Quorn produkter i detta kalla land.
Har till och med haft tankar på att starta upp ett företag och börja importera Quorn från England. Tyvärr så blev det inte så och det kanske är lika bra med tanke på att man då skulle få tampas med en massa storföretag. Skit sak samma, nu är det klart att företaget Premier Foods, som gör Englands bästa Quorn, nu kommer att storsatsa i Sverige i Mars! Detta är det företag som jag hade i åtanke när jag var sugen på att importera skiten! Nu slipper förhoppningsvis min syster att ta med sig en massa quornprodukter till mig när som kommer på besök!
Jag håller båda mina tummar för att deras fin-fina produkter kommer att säljas över hela landet och att folk kommer att köpa Quorn istället för kött!


För er som vill läsa om kampanjen mot kött kolla in på:
http://www.resume.se/nyheter/2007/03/06/massiv-kampanj-mot-kott/index.xml

Dagens låt:
RATATAT - Seventeen Years

/Fungi

3 comments:

Ronnie said...

Ja, jäklar vad fint det skall bli när man får lite mer än Quornburgare, Quornfileér och Quornkorv att välja på!

sugplopp said...

Nu är yxan uppgrävd.Du har blivit utmanad!!

http://www.sugplopp.com/archives/510

jag gillar "hälsans kök"s grejer.

Anonymous said...

Såg att Jimmy skrev om dessa delikata produkter också. Låter finfint! Yeah!