Wednesday, April 19, 2006

Astmatiker och slacker.

Fem brallor och en smet!
Vad jag menar det vette katten men jag vet i alla fall att livet som arbetande, kaffemissbrukande, icke stresstålig och semideprimerad inte är nån höjdare, i alla fall inte i kombination! Dudeli-darn!


Har sista tiden försökt ta reda på varför det är helt jävla omöjligt att sova på landet.
Det jag har kommit fram till är att jag har för mycket fritid att tänka på en massa märkliga saker samt att det är sjukt tyst där. När man sitter isolerad så går min hjärna in i någon sorts ”lappsjuke/analyserings mode”.

Det suger gammal landkrabba rent ut sagt.
Eftersom jag analyserar allt så kommer det sig naturligt att jag lägger allt som har med sömn att göra vid sidan av och koncentrerar mig på hjärnspökena. Sunt och bra! Hahaha!

Gjorde nåt ”radikalt” igår, bestämde mig helt sonika för att gå ut och springa.
Jo, jo… trodde jag ja! Eftersom jag blivit totalt förslappad denna vinter så pallade jag inte mer än 2,5 km innan jag kände att en dubbel dos av bricanyl inte hade suttit helt fel. Ridå!

Bara att släpa sin överviktiga kontorskropp tillbaka till huset. Det är lite deprimerande att min kondition har gått och blivit så sjukt dålig. Med tanke på att jag vet hur mycket träning jag kräver får att få upp flåset igen så känns det som jag skulle vilja lägga ner allt, sätta mig i skrubben! Nu ska jag inte ge upp så lätt! Jag ska ut i spåret ikväll igen! Har preparerat lite bättre idag med lite antihistaminer, pulmicort och bricanyl. Idag så ska jag fan inte tjippa efter andan efter bara 2,5 km! Livet som astmatiker och slacker är underbart.

Efter min korta försök till löpning så knallade jag ner i garaget istället och skruvade ihop grenrör, främre avgassystem samt klurade på vart alla rör från ”puls-air systemet” skulle sitta.
Har fått en någorlunda struktur över vart allt ska sitta så nu får jag hålla tummarna att skiten startar till helgen. Det vore trevligt om så vore fallet.

Vill veta om portningen m.m. har gjort underverk med den annars trötta pinton!
Eftersom jag måste reg. besikta bilen så kan jag inte sätta på TuRbon än.
Det får vänta tills jag vet att allt annat lirar.

Dagens bild (en gudagåva för mig):















Dagens låt:
Ms. John Soda - Hands

/Sjörövar Fabbe



No comments: