Thursday, April 27, 2006

Haba-haba-Zoot-Zoot...

Så var det redan torsdag!
God damn va fort tiden går ibland.


Mekade cykelskrälle igår kväll.
Bytte och limmade det nya framdäcket samt bytte bort, det i och för sig snygga, bockstyret mot ett ”comfortstyre” från Biltema.
I och med bytet så passade jag byta bromshandtagen mot mindre två-finger dito.
Nu är inte det styret någon skönhet i sig men jag har mina små planer.

Eftersom det är svindyrt med "mustasch-styren" så tänkte jag bygga mig en själv till en kostnad av hiskeliga 50:-

Var hema på lunchen idag med en lånad rörkap och kapade ner den ca. 20 cm.
Resultatet blev helt okej och man sitter riktigt bra på cykeln nu.
Ska ta och sänka styrstången en gnutta bara, sedan är det bara att ”tuta och köra”.

Hoppas på att det slutar regna i Tuna så man kan ta sig en långtur med cykeln ikväll.
Om det fortsätter att regna så åker jag till garaget och byter ut alla bromsrör och bromsslangar på banbilen. Livet är bra hårt ibland! ;)

Dagens bilder (skräpcykeln med lite nya delar):

































Dagens låt:
Piana - Early In Summer
/Tim

1 comment:

Jimmy said...

den börjar se riktigt najs ut!regnpartaj här i malmö oxå.huu=/
var tvungen o gå o tröstköpa massa tabascoprodukter i amerikanaaffären här=)