Wednesday, April 05, 2006

Städlycka!

Onsdag och nu har man äntligen börjar komma in på rätt sida av veckan.
Underbart är väl bara förnamnet!

Igår efter jobbet så åkte jag hem för att städa lite, eftersom det såg ut som skit hemma!

Det blev det inte så mycket städat trots allt eftersom vi inte hade inga dammsugarpåsar kvar!

Nu kanske ni tänker att det bara är att slinka ner till närmaste affär och köpa sig en ny uppsättning påsar men icke sa Nicke!
Dammsugaren vi har är av märket Severin och det går inte att hitta några passaden påsar till fanskapet!
Innan har jag köpt universalpåsar men dom har alltid varit för stora vilket har resulterat att dammsugaren inte mått så bra. Åkte i alla fall iväg till närmaste storhandel för att botanisera i dammsugarpåsarnas underbara värld! Hittade efter ett bra tag några konstiga påsar som verkade vara i samma size som dom jag ska ha. Trevligt, trevligt!
Bara köpa dom och åka hem igen för att pröva lyckan.
Väl hemkommen så sliter jag upp en påse och jämför med delen som den skall sitta fast i…
Nu var den lite för stor så det var helt enkelt dags för modifiering och pyssel!
En minut senare satt påsen på plats och jag dammsög för kung och fosterland.
Jag hade glömt bort hur trevligt det var med fungerande dammsugare så idag så kommer jag att fortsätta städandet. ;)

Vad det gäller cykeljakten så har jag inte gjort några framsteg.
Hittade en hybrid i Örebro till ett rimligt pris men tyvärr hade inte säljaren satt ut ramstorleken i annonsen. Snubben verkar inte vara pigg på att svara i telefon heller.
Darn! Dubble darn!
Jakten fortsätter!

Dagens bild (en äcklig Severin):





















Dagens låt:
Blond Redhead - Pink Love

/krabban Valentin


No comments: