Tuesday, April 18, 2006

Return of the mac!

Så har påsken passerat och ledigheten är slut :(
Konstigt att tiden kan gå så fort när man har ledigt. Jag som hade så många planer för denna ledighet men tyvärr så blev det inte så mycket gjort.

I torsdags (060413) så var det fest och det med besked. Kvällen börjades hos Tony där vi samlades upp för att sedan gå ner till Ivan på inflyttningsfest. Jäklar vilken lya dom har skaffat sig.

1000 meter upp till tak, etage m.m. Fint som snus kan man säga.
Efter ett par timmar där så var det dags att kanlla till Harrys.
Vi kon in rätt lagom till blip-blop Hjalmars band. Efter det så var det vätskepaus i form av en GT. Nästa band var Eskilstuna Allstars med medlemmar ur Eskilstunas "musikelit".

Det gungade på bra måste jag säga. Kvällens sista band var Whyte Seeds, som enligt mig var rätt så lama på scen. Ytterligare en vätskepaus i form av ett par öl och efter det så var det holabaloo tills dom stängde! Rolig kväll med en massa roliga människor!

Fredagen var väl inte lika angenäm.
Vaknade upp med en lätt bakfylla och vetskapen att jag var tvungen att åka till på landet och mata djuren. Sagt och gjort åkte jag till viken för att utfodra grabbarna och mig själv.
Hela dagen gick i en sakta lunk. Satt mestadels ute i solen med en tidning.

Spanade in ett gäng med fjärilar, flugor och vilt härjande korpar!
Korparna är trevliga att titta på eftersom dom håller på att bygga sin bon inför den kommande kullen.
På kvällen var det TV:n som fick min uppmärksamhet. Discovery funkar alltid i brist på annat.

Vakande upp tidigt på lördagsmorgonen av att jag frös som fan. Hade glömt bort att elda för kung och fosterlang kvällen innan och då blir det så. Nu har jag i alla fall lärt mig det. Hahaha! Utfodrade djuren och satte mig på en sten bara för att njuta av tystnaden och solen.
Senare på dagen så var det dags att hämta upp mormor. Jag skulle bjuda henne på påskmiddag. Eftersom jag är vegetarian så blev det en ”alternativ” påskmiddag för henne.
Menyn så ut på följande sätt:
- Potatisgratäng
- Salladsblandning med marinerade cocktailtomater
- Stora bönor i tomat och örtmatinad
- Kalamataoliver
- Auberginedip
- Vegetariska biffar
- Ägghalvor med majo, dill och sparrisknoppar
- Färskt bröd

- Valfri dryck

Tror faktiskt att mormor gillade maten. Hon åt i alla fall skapligt mycket.
På kvällen gick jag över till Tony. Det var skitsnack och öl som gällde.
För mig del så blev det mycket skitsnack, ett par öl, tequila och glögg!
Hittade en flaska glögg hemma som jag blev sjukt sugen på, så det var därför jag sprang hem och hämtade den. Det blev aldrig någon utgång och det var väl inte heller tanken. Inte helt oväntat så gled musiken in på det finska spåret! Är det nåt finnarna kan så är det att skapa svängig musik som man bara mår till!

Söndagen var väl ingen bra dag överhuvudtaget. Ingen idé att skriva om den…
Tack och god natt kan man säga. ;)

Hur konstigt är det inte att vara hemma en måndag!

Sjuk känsla att bli väkt av väckarklockan och inse att man inte behöver knalla till jobbet. Jippii!
Den började lite segt men framåt 12 snåret så var jag uppe och på G igen. Åkte först iväg och tvättade bilen, sedan var det bara att åka tillbaka och fortsätta behandlingen av Saaben.
Passade på att gå över hela bilen med vax och polermaskin. Nu blänker bilen som den ska. Måste dock göra om jobbet snart igen eftersom jag inte hade någon rubbing hemma. Att bara köra med vax på en bil som gått i vintertrafik är inte så mycket att hurra för. Visserligen försvinner oxideringen men vissa små repor finns kvar.
Precis när jag blivit klar med bilen så började det regna! Tack så jävla mycket du där uppe!
Inte nog med att man är lite deppad, när man väl gjort nåt man blivit lite nöjd över så ska han där uppe pissa på en som tack! Darn!

Strax därefter fick jag känna mig lite bra igen eftersom min vän A-K och hennes respektive inte lyckades få bort fälgen på deras bil när som skulle byta till sammarpuckar.
En lätt panikslagen A-K ringde och bad om lite tips. Vilen tur för dom att jag var i krokarna. Hahaha! Man kunde snabbt konstatera att den var fastrostad i navet. Fram med en fet yxa och en träkloss, och sedan var det bara att börja misshandla ytterkanterna på fälgen. Det tog inte lång tid att få loss den. Jag är glad över att jag fick bli misshandla bilen. På detta sätt frigjorde jag lite inre tryck jag ligger inne med. Hahaha!
På kvällen så var det dags att ta tjuren vid hornen. Tvättberget är den gigantiska tjuren i detta fall. Att man kan samla på sig så sjukt mycket tvätt kan jag bara inte förstå.
Innan det var dags att hänga upp fanskapet passade jag på att elda bastun röd! Hade glömt bort hur otroligt avkopplande det är att bada bastu och hur sjukt krabbfägad man blir av det!
Resten av kvällen tillbringade jag framför TV:n. Slökollade på nån ”saggig” rulle med Tom Cruise. Mission Impossible tror jag bestämt att den hette. Tummen-ner-rulle!

Som ni kanske förstår så får man inte raka sig om man bor på landet eller om man är ungkarl , som jag är i tre veckor till, så fattar ni kanske att jag börjar se ut som en ”loffe”.

Kommer att vara ”loffe” i ett tag till tror jag. Börjar växa in i detta leverne sakta men säkert…

Dagens bild (skägga-Tim på jobbet med keps och allt):





















Dagens låt:
Secret Machines - Alone Jealous & Stoned

Det var allt för denna gång!

/Barba Bart

2 comments:

Anonymous said...

Nyligen sightat på Henrik Smithsgatan: en liten kissekatt som ligger högt upp i ett träd på vår innergård och sover i ett..

...skatbo! hahaha! självklart var det inga ägg i bo´t.

darn, man skulle vara katt.

Ankaret said...

Hahaha... katter är roliga och konstiga. Min kisse har det hårt på landet just nu. Mycket bråk med mina pärons dito. Stackare.