Monday, April 10, 2006

Turdus merula

Vecka 15 har startat. Bom-shaka-lack! Påskapappa på antågande!

Vaknade upp imorse innan mobilen började yla, pigg och utsövd.
Antar att det var min allmänt slappa söndag som hade gjort underverk med mig.
Trodde inte att jag skulle sova bra överhuvudtaget eftersom jag inte är van att ”nanna” själv.
Som tur var försökte katten fylla upp sängen så gott han bara kunde.
Han låg och sov hela natten på Veronicas kudde. Hahaha!
Som vanedjur så blir man lätt lite orolig när allt inte är som det ska.

Det känns lite konstigt att känna sig pigg en måndagsmorgon, för att inte tala om hur det känns att vara på sitt kontor 10 minuter innan man börjar jobbet!
Kanske ska försöka hålla fast vid detta, om det nu går.

Utöver detta så har dagen varit solig men lite kall.
Nu får moder natur ta och värma på lite så våren kan explodera på riktigt!

Eftersom jag huserar ensam så ska jag passa på att tillbringa lite tid i garaget.
Tänkte åka dit efter jobbet och få på nya bromsrör, bromsslangar, ok m.m.
Snart kan jag slänga ner bilen på backen och förhoppningsvis starta upp den.
Vore trevligt med tanke på att bankörningarna startar snart.

Dagens bild -Turdus merula:
(Saknar koltrastarna som bor i Uppsala, eftersom dom är helt galna jämfört med ”Tuna-trastarna”):
















Dagens låt:
Shed Seven - Speakeasy

2 comments:

C said...

Så lite så! Spread the word så att killen får lite skjuts in i skivsläppet, det segar något så inni! :)

/Cissi

Anonymous said...

Det kommer jag att göra ;)