Thursday, April 06, 2006

Sommarmackor på!

Bara en arbetsdag kvar sedan är det helg igen!
Med tanke på att solen skiner i Eskilstuna så kan det bli en riktigt vårig och trevlig helg.
Bara att hålla tummarna att vädret håller i sig.

På tal om vädret så gjorde jag en trevlig sak på lunchen idag.
Jag körde med nervevad ruta och ”kromad” armbåge! Sweet!
Kände mig riktigt pubertal när jag gasade på lite extra bara för att höra TuRbon vina och ta del av det härliga avgasljudet som uppstår vid lite högre varvtal! Hahaha! Underbart!

Igår så gjorde men väl inte så många knop efter jobbet. Jag som skulle städa och allt.
Tyvärr så fastnade jag framför datorn istället för att vara duktig.
Lite gott hade det i alla fall med sig. ”Släpade” hem ett par skivor med den eminenta popgruppen Gene. Vet inte hur det kommer sig att jag blev sugen på att lyssna på dom men det har väl med våren att göra (?). Undrar vart det bandet tog vägen? Helt plötsligt var dom bara borta.
Synd med tanke på vilken trevlig musik dom gjorde.

Eftersom det var Veronicas sista dag på jobbet igår så kom hon givetvis hem sent.
Först strax innan 21 så åkte jag och hämta de henne. Väl hemma så firade vi med lite sallad, folköl och tillslut en gin och tonic! Onsdagslyx när det är som bäst.
Jag var väldigt trött igår så jag bäddade ner mig redan 22:15! Skandalöst med ändå rätt skönt.
Innan jag däckade så lyssnade jag på Fredrik Strages ”Fans”. Talbok är underskattat!
Superskönt att ligga och slappna av med talbok i lurarna.

Vaknade upp om än tröttare än vanligt imorse. Antar att jag sovit för länge helt enkelt.
Dagen har väl gått som vanligt. Artikelupplägg, prisjusteringar, läsa post, bråka med säljare m.m. Inget ovanligt med andra ord. :)

Tänkte ta med mig min nya svetshjälm idag. Valde mellan en snygg, designad Speedglashjälm med automatisk avbländning och en traditionell Kemppihjälm.
Det blev en Kemppi p.g.a. det trevligare priset + att om man svetsar mycket mig/mag så kan dom automatiska hjälmarna ibland vara lite för ”slöa” i avbländningen enligt vissa svetsare.
Huruvida detta är sant eller inte vet jag inte. Det tyngsta argumentet för mig var priset.

Dagens bilder:






































Ikväll tänkte jag byta till sommardäck på Saaben.
Ska bli trevligt att så om bilen blir roligare att ratta. Antar att det inte blir så mycket skillnad med tanke på att det sitter rejält höga "svålar" på mina 16" BBS-fälgar.
Rent estetiskt så blir den nog snyggare.
Ska jaga rätt på en uppsättning 17" 10-spoke med 40 profil på.
Då kommer den garanterat bli roligare att ratta. Skit sak samma... nu yrar jag igen.
Summa sumarum: Det är något magiskt och stort med sommardäcksbytet för då är det vår på riktigt.

Dagens låt:
Gene -Sleep Well Tonight

/Skrotnisse

No comments: