Tuesday, April 04, 2006

Plantago major.

Tisdag! Ännu en dag närmare helgen!
Helger brukar man ju längta till men jag vet inte om jag vill att det ska bli helg trots allt.
Verkar inte som det kommer ha något gott med sig.

Veronica åker till Australien på lördag och jag har inga planer alls, eller jo, en liten plan har jag och det är att åka på Stockholms bilsalong! Nu vet jag inte om jag är så sugen på det heller eftersom Saab Aero X inte kommer att finnas kvar då. Det var ju den bilen jag villt titta närmare på. Klämma, känna och kanske rentav provsitta… Nu finns det i och för sig en massa annat trevligt att kolla på, t.ex. Ferraris monter och alla montrar som säljer racingutrustning m.m. Bara att ta med sig Visat tror jag, om jag nu släpar mig dit.

Var och tittade på min väns pappas cykel igår!Cykeln i sig var i helt okej skick. Den var röd med kromat bockstyre och en väldigt röd sadel!
Tyvärr så visade sig att ramen bara var 52cm så den var för liten för mig.
Fan att man ska vara en gigantisk ”klutt” när man i princip blir serverad en gammal racercykel på ett silverfat.
Nu är det bara att leta vidare efter en cykel med en större ram (mellan 58-64cm) och det är lättare sagt än gjort, men va fan, det är ju lite roligt att leta också.


Idag så är det internrevisioner, kvalitetsuppföljning som gäller för mig på jobbet.
Roligt värre med andra ord.

Dagens bild (Plantago major L, Aka Mr.Grodblad):



















Dagens låt (en gammal fining):
Ed Hardcourt - She Fell Into My Arms

Nej nu är det dags att ta sig en kopp med kaffe.

/Mr.Negativ ;)

2 comments:

Jimmy said...

skit i bilmässan mette o kom hit till malmö istället så rumblar vi!!!

Ankaret said...

Jo det vore inte helt fel faktiskt men i så fall måste jag åka redan på fredag. Eftersom Vero drar på lördag så vill jag inte "floppa" fredagkvällen med henne...