Wednesday, April 26, 2006

Snart brallar det loss!

Onsdag och veckan är nästintill avklarad. Det känns så i alla fall!

Idag så har det varit en spännande dag. Har fördjupat mig i en massa nya verktyg som vi kommer att ta in till butiken. Jag tycker att det är löjligt roligt med verktyg. Undrar varför det är så!?
Har även blivit tvungen att fördjupa mig i en helt ny värld d.v.s. cykelvärlden.

Hade äntligen lite tur och hittade en svart Raleigh Record Sprint med 61 cm ram här i Tuna!
Fick den till ett sjukt bra pris så jag slog till på rot!
Cykeln i fråga är en engelsk handbyggs skapelse från sent 70- tidigt 80-tal.

Den hade en salig blandning av växel - och lager komponenter + trevliga Rigidafälgar.
Förhoppningsvis skall inte detta sätta käppar i hjulet på mig.

En nackadel med dessa cyklar är att det börjar bli svårt att få fram reservdelar men vad gör det som den skall byggas om! Hahaha!
Var till den lokala cykel-nasaren på lunchen och köpte mig nya tubdäck av märket Vittoria samt lim till att fästa dom på fälgen. Ska bli intressant att börja meka med dessa tubdäck.

Fördelen är att det går skitfort att byta däck eftersom dom inte har någon innerslang.
Nackdelen är att dom är känsliga som satan! Får väl se till att köra som folk helt enkelt.

Efter jobbet skall jag åka till biltema och köpa mig en pump som klarar av receventiler samt ett nytt kolfiberstyre! Jäklars va trevligt detta kommer bli...

Dagens bild (Raleigh Record Sprint 1976):















Dagens låt:
Isobel Campbell & Mark Lanegan - The False Husband

/T

No comments: