Monday, April 03, 2006

Zakuski

Monday, Monday… som The Mamas & The Papas sjöng en gång i tiden.
Äntligen måndag igen. Som jag har längtat! Trodde nästan inte att denna helg skulle ta slut.
Äh, nu ljuger jag igen. Denna helg var rent ut sagt SUPER!

Fredagen firades av i Uppsala.

Jag och Vero var på fest hos Mitra och Sam. Vinet och groggen smakade som sig bör en fredagskväll.
Det smakade nästa lite för bra med tanke på bieffekten det fick på mig.
Det jag talar om är berusning gott folk, jag Tim har varit berusad och det med råge! Hahaha!
Snackade en massa skit med diverse människor. Hoppas jag inte har "bubblat" för mycket bara.
Kan ha en tendens att snacka överdrivet mycket skit när jag intagit alkoholhatig dryck.
Det får jag bjuda på. Tycker lite synd om de som blir tvungna att lyssna på skiten bara. Hahaha!

Lördagen börjades på bästa tänkbara sätt. Bakisfrukost a´la super.

Andreas, som vi sov över hos, bullade upp med färskt bröd, juice, diverse grönsaker, ost, ägg m.m.
Det satt som en smäck!
Efter intagen frulle så gick vi ner på stan för att kolla utbudet. Självklart så hittade inte jag ett jota. Well, well… Efter den misslyckade shoppingen så satte vi oss på tåget mot Stockholm.
Mötte upp Veros föräldrar vid stationen och checkade in på Scandic Continental.

Måste säga att det är en trevlig känsla att få bo på hotell även fast det bara är i Stockholm.
Senare på dagen så gick vi till Moderna/Arkitektmuseet för att titta på lite Brun Matsson möbler samt Hallwylska Museet för att se på Tage Andersens Kamelior och lite gammalt mög som överklassen mådde med för typ 200 år sedan, eller nåt i den stilen!
Efter denna kulturchock så intogs mongolisk buffé till den mån att magen ville emigrera.
Tror faktiskt inte jag någonsin varit så mätt i hela mitt liv.
Efter maten rullade vi i gemensam trupp till Vasan för att titta på Lise & Gertrud. Denna konsert var anledningen till att vi åkte till STHLM. Veronicas föräldrar fick dessa biljetter i julklapp av oss. Om någon undrar vilka Lise & Gertrud är för några så kan jag tala om det för er väldigt kortfattat. - Det är två röster och en cello. För mera info se
http://www.lise-gertrud.nu/




















Konserten började lite segt och jag undrade lite skruvande va fan vi hade köp för presenter till Veros föräldrar, men när det kändes som jobbigast så vände det jobbiga till nåt bättre. Såhär i efterhand så kan jag nog säga att det var en bra konsert. Ingen konsert jag skulle gå på i vanliga fall men i alla fall. Cellisten var sjukt duktig och hade ett väldigt speciellt sätt att spela. En koster av denna kaliber tog självklart på krafterna så vi gick till Duvel Cafés bakficka, Pressklubben och avnjöt några belgiska öl. Jag han med att prova Maredsous 6 Amber, Kwak och Grisette Wit. Detta ställe är utmärkt för dom som gillar öl.
Dom har ca. 300 belgiska ölsorter så det tar sin lilla tid att bestämma sig.

Ångestdagarna ångestdag, d.v.s. söndag, var inte så ångestfylld som den brukar. Vet inte om det var hotellfrukosten, det varma badet eller att man inte vakande upp i Eskilstuna som gjorde det?
Kan i och för sig varit en kombination av alla dessa delar som var den magiska formeln.
Var en sväng på kulturhuset innan vi til t-banan till Odenplan och Vin och sprithistoriska museet
.
Vi fick en guidad tur som var väldigt underhållande och givande.
Helt klart värt en titt om ni har vägarna förbi.
Söndagen avslutades en konsert som jag har sett fram emot ett bra tag, nämligen Morrisey på Hovet.
Det var en bra konsert med bra ljud. Imponerande att mannen fortfarande sjunger som en gud.

Följande spår betades av:
-The First of The Gang to Die.
-Still Ill.
-You Have Killed Me.
-The Youngest Was The Most Loved.
-Reader Meet Author.
-I Have Forgiven Jesus
-I Will See You In Far Off Places.
-My Life Is A Succession of People Saying Goodbye.
-Girlfriend in a Coma.
-Let Me Kiss You.
-Life's A Pigsty.
-Trouble Loves Me.
-How Soon Is Now?
-Atlast I Am Born.
-I Just Want To See The Boy Happy.
-Irish Blood, English Heart.
Extranummer: Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me.




Nu gäller det bara att lyssna in sig på hans senaste platta, Ringleader of the tormentors, också.
Har inte riktigt hunnit med att lyssna på den än men nu är det väl ändå dags.

Idag så tänkte jag åka och titta på en cykel också. Verkar vara en gammal racer som min vän far äger!
Hoppas att det är nåt att ha och att jag får köpa den till ett bra pris!


Dagens låt:
Smiths - Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me

/Tim

1 comment:

Ankaret said...

Med tanke på viloka platser vi hade så var det strax under kanon. Hehehe... Hade nog varit kanon om man hade haft ståplats och lite bira i kroppen ;)