Thursday, April 20, 2006

Metamorfos

Det kändes som en spark i skrevet när man vaknade upp imorse och insåg att vädret var det jävligaste tänkbara. Snöblandat regn! Fuck!
-Hey, snubben där uppe! Nu får du fan skärpa dig!
Är det nåt jag hatar så är det att yrvaken gå ut och hämta grisens matskål när regnar flytande kväve! Visst vaknar man till ur sin dvala men efter utfodringen av djuren så ville jag bara knalla tillbaka till sängen, ringa jobbet och säga att jag var sjuk och sedan förvandlas till en gigantisk puppa!
Nu blev det inte så eftersom mitt samvete ryckte i mig så nu sitter man på jobbet tröttare än någonsin! Smaken av blod i munnen är överhängande och ögonlocken vill inte riktigt vara uppe.

Får se till att dopa mig med en herrans massa kaffe så man kommer igång.

Igår så rann löparrundan ut i sanden. Oväntat va?
Istället för löpningen så tog jag en väldigt rask promenad längst med mälaren.

Var ute i strax över en timme så det får väl ses som någon form av rörelseaktivitet.
Skönt som tusan var det i alla fall.
På kvällen så hände det inte överdrivet mycket. Var en sväng till min vän Richard för att kolla in hand bubbla-bygge. Efter en timmes ordbajseri så åkte jag och fyllde på bilen med frisk 98 oktan. Tankningen i sig är ett rent nöje med tanke på att soppan kostade 12,15 kr/l igår. Haha!
Avslutade onsdagen med att värma upp bastun. Har börjat inse hur sjukt trevligt det är med vedeldad bastu istället för el rackarna som man brukar ha inne i stan. Det blir en mjukare, angenämare värme, för att inte tala om doften! Mumma!

Mitt försök till sömn gick väl inte så bra. Vaknade nästan varje timme, därav monstertröttheten idag.

Dagens bilder (livet på landet):

Wilburs tryne



















Fritz spanar















Alfons mår

















Dagens låt:
Richard Swift - Losing Sleep

/kaffemannen

No comments: