Tuesday, April 25, 2006

Gratis är gott!

Tisdag och cykeljakten fortsätter!
Har hittat ett par cyklar som skulle kunna falla mig på läppen, men eftersom folk inte vill skriva ut vad det är för ramstorlek dom har på sina cyklar så är det lite svårare att hetta nån som passar mig. Håller tummarna för att nån av cyklarna jag mailat på är mellan 58-64 cm!
Är så sjukt sugen på att cykla nu så det börjar nästan bli olidligt.

Råkade få en uppsättning 17” fälgar med däck till min Saab helt gratis igår! Hur sjukt är inte det?

En bekant till mina föräldrar som hade glömt bort att han hade lämnat in dom till en lokal däckfirma för försäljning. När jag fick nys om dom så var jag inte sen att kontakta däck-nasaren.
Fick bekräftat att dom låg kvar där fortfarande så jag åkte och hämtade dom.

Nu sitter dom på min biljävel.

Tyvärr så är det inte den snyggaste modellen av fälgar, men det är i alla fall bredare däck och lägre profil på dom vilket har gjort underverk med väghållningen!
Nu lider den nästan inte alls av torque-steer och kruvbalansen är helt annan.
Eftersom bilen har fått fetare fälgar så ser den riktigt konstig ut.

Den måste sänkas för att inte se ut som ett höghus.
Blir väl till att kontakta Stötdämparexperten igen.
En H&R-sats och allt är i sin ordning igen.

Dagens bild (det var bättre förr):






















Dagens låt:
We´re From Japan - Extraneous Zoo Animal

/Zapata

5 comments:

Jimmy said...

Men kompis minns du inte att du o cyklar inte går så väl ihop? du somnar ju jämnt på dom o så cyklar du ner i diket hela tiden;)

Ankaret said...

Hahahahah... Fan det hade jag glömt bort! Vilken klassiker! Får tänka på att inte dicka och cykla helt enkelt! ;)

Anonymous said...

Hmm, den som klarar av att "dicka" och cykla samtidigt förtjänar en fet eloge. Lycka till med ramhöjderna =)

Ankaret said...

Visste att det skulle komma en kommentar om min lilla felskrivning ;) Hahaha... Det är mycket jag kan Ronge. Ger mig fan på att du bara är avis! Hahaha!

Jimmy said...

looool skön felskrivning! fick just en liten sträng snor som sköt ur näsan av asgarvet.