Tuesday, February 27, 2007

Han är på besök igen!

Det är bara att konstatera att lagen om alltings jävlighet, Murphys lag, har slagit till och det med besked!
Kan det gå åt helvete så gör det också det i mitt fall.

Jag kan berätta lite smått vad som hände mig igår.
För det första så var jobbet ingen höjdare. Jag bad om mera tid för att få fram vissa dokument men vad händer? Jo jag får mera jobb som läggs på hög. Tack som fan!
Väl på väg hem från jobbet så smäller det till om bakaxeln på Saaben! Det verkar inte bättre än att en wire till handbromsen har gått av när jag försökte mig på att få bilen att ta en sväng utan understyrning. Nu när jag kör så smäller det till om den högra bak bromsen och självklart är det inte bra. Nu har nöden ingen lag så jag kör på med skiten i alla fall. Gasa tills det rasar helt enkelt, och om jag känner Mr. Murphy rätt så kommer det att ske förr än jag anar det.

När jag väl kom hem insåg jag att jag var tvungen att åka till gamla lyan för att tömma avfrostningsvattnet samt göra rent i kyl och frys. Sagt och gjort så åkte jag dit. När jag väl kom fram såg jag att det hade runnit över vatten och att golvet var lite blött. Ingen fara tänkte jag så det var bara till att tömma den överfulla byttan…trodde jag ja. När jag skulle tömma den så muppade jag till det så att allt vatten åkte ut på golvet! Tack som fan! Bara att försöka sig på att torka upp vattnet med det lilla papper jag hittade. Att efter det stå och göra rent i kylen iförd dyngsura strumpor var en riktig höjdare. Rekommenderas varmt!
Efter ett bra tag så var jag på väg hem igen. Tänkte att jag skulle plocka upp lite kassar som låg i bilen när jag ändå hade händerna fria. När jag tog upp den första papperskassen så gick den sönder så allt innehåll hamnade i snön! Fyyyyyy faaaaaaaan! Nu började det svartna lite lätt för mina ögon, men trots det så plockade jag snällt upp alla prylar till dom förbigåendes förtjusning. Hoppas jag gjorde deras kväll!?

Eter ett tag så var jag uppe i lyan med alla saker nöjd och belåten. Efter att jag fått i mig lite mat så tänkte jag sätta igång med att installera mitt hemmabiosystem. Jag har inte längre än att backa upp den första lådan innan lådan havererade i händerna på mig och innehåller flög ut på golvet. Detta var droppen för mig så jag la ner alla projekt och lade mig på soffan med en tidning.

Fridens


/Grrr…

4 comments:

Jimmy said...

hujujuj kan tänka mig att det slank ut ett par krovkorniga finska könsglosor både en och två gånger under den kvällen..ibland är det bäst o bara lägga sig på sofflocket.hoppas du får en bättre dag imorgon mannen=)

Anonymous said...

Instämmer med Jimmy. Vissa dagar ska man inte röra röven ifrån soffan... Kul med en ny lya att inreda va?

Ronnie said...

Var glad för att du inte håller på att sluta snusa samtidigt också.

Ankaret said...

Visst drog jag ur mig ett gäng könsglosor men inte fan hjälpte det! Tror bara att det triggade Murphy till mera djävulskap.

Ja det är tur att jag inte är slav under nikotinet för hade jag varit i din sits Ronsan så hade nog någonting gått sönder!