Monday, February 26, 2007

Som jag har väntat!

Äntligen måndag!
Som jag har väntat på att jag skall få kliva upp ur den varma sängen och släpa mig till jobbet!
Denna morgon var det värre än någonsin att motivera sig till att gå upp.
Sov inte så många timmar inatt så det är därför jag är helt slut i skallen.

Jag kanske skall passa på att resumera helgens bravader.
I fredags efter jobbet så packade jag och Vero ner det sista i lägenheten innan vi fyllde Caddyn med ett gäng kartonger. När vi väl fått upp kartongerna i våran nya lya så bestämde vi oss för att inte göra så mycket mer än att äta lite sushi och dela på en flaska skumpa.

En helt okej fredag om ni frågar mig.

En glad Vero:
Lördagen var desto mer innehållsrik.
Redan klockan 09:00 befann jag mig på OKQ8 och plockade upp en Renault Master som klarade av att svälja 8m3 .
Först trodde jag att bilen skulle vara för liten men döm om min förvåning när den visade sig vara helt lagom stor för vårat lilla flyttlass. Eftersom vi hade våra föräldrar med från start så gick lastandet fort som tusan.
Även avlastandet gick fort då ett gäng vänner dök upp och hjälpte till med lyftandet!
Tror att vi var klara med flytten runt lunchtid. Kan inte förstå att det gick så snabbt och smidigt! Tack som tusan alla som var med och hjälpte till, speciellt våra föräldrar som till och med tog hand om flyttstädningen!
När jag skulle lämna tillbaka skåpbilen fick jag mig en riktig överraskning när jag skulle tanka upp den. Han bara med att trycka till på handtaget så var tanken full! Det gick i hela 2,57 liter!
Sjukt med tanke på att jag var extra gasglad med den stackaren och att vi körde både flyttlass och lite nöjeskörning med den!
Senare på kvällen dör ett gäng vänner upp och festade in den nya lägenheten.
Det var en lugn tillställning men trots det var jag bakis som tusan på söndagsmorgonen när jag skulle knalla till den gamla lyan för att hjälpa till med den sista städningen.
När jag kom fram så upptäckte jag att dom redan var i princip klara med städningen!
Det jag gjorde var att dammsuga och damma lite samt frosta av kylen.

Söndagskvällen tillbringades med katten, som till en början verkade mycket skeptisk till den nya lägenheten. Senare på kvällen hade han accepterat sitt öde och då var allt nästan som vanligt igen, d.v.s. han busade runt, klöste på diverse saker, strök omkring som värsta strykarkatten m.m.
När klockan närmade sig midnatt så försökte jag mig på att somna men det gick inte!
Vet inte om det var en kombo av att jag var bakis och att jag infann mig i en, än så länge, främmande lägenhet tillsammans med Fritz som var anledningen till min insomnia?

Nu måste jag hämta en mugg med java så att jag inte somnar här på jobbet…

Dagens låt:
Shack - Cup of Tea

/Brallan Valetin

4 comments:

Anonymous said...

Woohooo, skönt att flytten är överstökad! Ser finfint ut!

Ronnie said...

Trist att jag missade kalaset...hade varit kul att få se eran beryktade balkong på riktigt. Stämmer det verkligen att den är 28 m2 som E påstår?

Anonymous said...

Stort grattis till nya lyan, mannen och Vero och Fritz!

Ankaret said...

Det kommer nog att bli bra när allt kommit på sin plats!

Ronsan> Det går fler tåg. Dt kommer nog att bli en inflyttningsfest i mars... Terrassen är typ så stor som E sa ;)