Friday, February 02, 2007

Thank God It's Friday!

Sitter och längtar efter det magiska klockslaget, 16:00, för då kan man äntligen ta sin värdelösa dator och slänga den i väggen, alternativt hoppa på den.
Efter det går man lugnt och snällt till bilen och åker hem till lugnet. Wunderbar!

Passade på att köpa lite godis på bolaget när jag ändå var ute på uppdrag idag.
Min korg fylldes snabbt med två Rotari Brut Riserva, två Tierras de Luna 2003 och slutligen tre Erdinger Weissbier innan mitt samvete sa att det fick vara bra för denna gång.
Att gå och botanisera bland ädla drycker är nåt jag verkligen gillar.

Hoppas fortfarande på att jag skall springa på några flaskor Mackmyra Preludium 03, eller vilken Mackmyra som helst för den delen. Verkar som man måste stå och köa utanför bolaget med sovsäck och snorig nuna i en vecka om man skall vara säker på att få tag på en flaska.
Frågan är ju om det är värt det?
För samma pengar kan man få riktigt bra whisky från Skottland. Mmm…

Ikväll tänkte jag vara en lagom rolig kuf och bara ta han om mig själv. Tänkte ge mig på ett träningspass fredagskvällen till ära, för att sedan avsluta med en wiessbier framför teven.

Lördagen blir desto värre!
Runt 17-snåret skall ett gång uppspelta ”gubbar” bli upphämtade av Roger och Majsan.
Vi kommer att droppas av i Tumbo där bastun förhoppningsvis redan glöder!
Kombinationen bastu, snubbar och alkoholhaltiga drycker kan bara bli succé!
Hoppas vi inte blir för snurriga bara för då kan det bli svårt att samordna kvällens äventyr!

Dagens låt:
Bromhead Jacket ”Trip To The Golden Arches”

/Brallan Valentin

6 comments:

Anonymous said...

Alkohol är för brallor! En annan äter ägg och curry, betydligt nyttigare! Trevlig helg mannen. Bastu är sjukt nice. /Muttan

Anonymous said...

das Krusovice is pouring down min hals redan!

Anonymous said...

Men muttan, bara för att man köpt några pavor betyder inte det att man behöver dricka upp rubbet direkt. Jag tänkte ta mig ett gals bubbel ikväll och resten mår jag med imorgon i bastun. Lite gay men va fan...

Anonymous said...

Tim, be om ursäkt för att du refererar till dig själv och jämnåriga som "gubbar". YUCK!

Ankaret said...

Anonymous> Sorry! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt ;)

Anonymous said...

Gubbgubbegubbgubb, guuuuuuuubbe!!!