Thursday, February 15, 2007

Sea of Trouble.

Ny dag, nya äventyr!
Som bekant var det alla hjärtans dag igår. För min egen del blev det alla floppas dag!
Flopparna började så fort jag kom hem igår. Det första jag gjorde när jag kom hem var att ha ner mitt special edition glas från Guinness så det gick i tusen bitar! Fan!
Strax efter det insåg jag att vi hade väldigt kort om tid om vi skulle hinna med att äta m.m. innan det var dags att åka till Strängnäs för att avnjuta The Queen på Saga biografen.

Försökte mig på att vara effektiv och duscha snabbt så jag kunde hjälpa till med matlagningen.
Klart som fan det inte gick. När jag kom ut ur duschen så upptäckte jag att katten bestämt sig för att överkastet var en toalett! Det var bara att sätta igång med saneringen. I samma veva så passade jag på att tömma kattlådan som ändå behövde göras rent. Duktig Tim tänkte jag fram tills jag insåg att det inte fanns någon kattsand hemma. Damn!
Skit sak samma tänkte jag eftersom Vero ändå var på väg till affären för att köpa lite tillbehör till maten. När jag försökte mig på att ringa henne och be henne köpa med sig kattsand så ringde det i hallen istället! Fan, hon hade glömt luren hemma! Fick snällt knalla till affären själv.

Under tiden jag var på vift så hade Vero redan hunnit klart med maten.
När vi var klara med maten hade vi 30 minuter på oss att hinna till biografen i Strängnäs, men innan vi kunde bränna på så var jag tvungen att mata Saaben med lite soppa också. Stressad var bara förnamnet… Snabbtankade på Q-star innan siktet lades på Strängnäs.
Strax innan vi kom till Strängnäs så kollade jag på klockan, den visade 18:45.
Fint tänkte jag och slappnade av lite.
Mitt slappande skulle visa sig få ett abrupt slut på grund av en älg som ville över vägen!
Älgen hoppade fram ur ett krondike några meter framför bilen.
Vi höll väl en hastighet på 90 km/h när detta hände så jag antar att det bara var tur att jag han reagera, ställa mig på bromsarna och styra undan så vi slapp krocka med både älgen och den mötande bilen som säkerligen undrade varför jag höll på att utöva sladdövningar i mötande körfält! Kan säga att min kropp var lätt skakad efter denna händelse.

Vi kom fram till biografen i tid och killen i kassan var vänlig nog att låta Vero köpa en Loka för ca. 7:- trots att den kostade 16:-. Filmen var över förväntan, så om ni inte har nåt för er så ta en titt på den. Tyvärr så hade vissa av besökarna bestämt sig att dom skulle dränka sig i en massa billig parfym vilket givetvis inte riktigt passade en gammal astmatiker mig! Lite pip i lungan får man räkna med om man missköter sig och inte tar sin medicin varje dag. Hahaha!

Hemfärden gick utan några som helst fadäser, som tur var.

Resten av kvällen gick i stillsam om än dock lite missförstådd stil.
Nog om mitt jävla gnällande!
Nu skall jag återgå till säkerhetsdatabladens underbara värld igen.
Dagens låt:
Cord - Sea of Trouble

Over and out /T

2 comments:

Ankaret said...

Vette fan om min taskiga karma hade blivit bättre av det!?!?

Bara att kolla verkligheten i vitögat och ge den fingret!

Fy fan!

Anonymous said...

Alltså vilken pissig jävla otur, mannen! Jag kan nästan lova att nästa Alla Brallors Dag blir bättre. ;)